اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد

‌خوسف سه کانون بحران بیابانی دارد/کاشت 10 رقم نهال در کویر

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از 22 کانون بحران بیابانی خراسان جنوبی سه کانون در شهرستان خوسف وجود دارد.

‌خوسف سه کانون بحران بیابانی دارد/کاشت 10 رقم نهال در کویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا فقیه‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خوسف اظهار کرد: مساحت خراسان جنوبی 5.7 درصد مساحت کشور را تشکیل می‌دهد.

وی بابیان اینکه 95 درصد عرصه‌های خراسان جنوبی را عرصه‌های ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از این میزان نیز 63 درصد مساحت مراتع استان را تشکیل می‌دهند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: میانگین بارندگی در استان 144 میلی‌متر است.

فقیه‌نیا با اشاره به اینکه هم‌اکنون 22 کانون بحرانی بیابانی در این استان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد نیز سه کانون در شهرستان خوسف در مناطق سرچاه عماری، خور و مختاران واقع شدند.

وی افزود: از مجموع وسعت خراسان جنوبی 5 میلیون هکتار در خطر بیابان قرار دارند که 110 هکتار آن در شهرستان خوسف واقع شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مساحت فرسایش بادی در خوسف 46 هزار و 921 هکتار است، اظهار کرد: از سال 84 به منظور جلوگیری از بیابان‌زایی در این شهرستان با کاشت نهال در 10 رقم مختلف اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

فقیه‌نیا خاطر نشان کرد: در تمامی مناطق بیابانی شهرستان خوسف پروژه‌هایی تعریف شده که در صورت اختصاص اعتبارات کافی این پروژه‌ها اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/69003/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول