اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم:

مجمع متخصصین استان قم راه‌اندازی شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از راه‌اندازی مجمع متخصصین استان قم خبر داد و گفت: نهادهای تخصصی از جمله نظام مهندسی، نظام پزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و معدن و کانون وکلای دادگستری عضو این مجمع هستند.

مجمع متخصصین استان قم راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، امین مقومی در دیدار اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان تخصصی‌ترین مرجع و مورد اعتماد‌ترین نهاد مستقل در نزد افکار عمومی در امور مرتبط با ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی قم در حال حاضر بیش از 3 هزار عضو دارد اظهار داشت: نیمی از این تعداد در رشته‌های هفت‌گانه مهندسی پروانه اشتغال به کار دارند و مشغول به فعالیت هستند و قم جزء استان‌هایی است که در تمام رشته‌های مهندسی عضو دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به فعالیت‌های نظام مهندسی قم در سال‌های اخیر گفت: این سازمان در دو سال متوالی در سال گذشته و امسال موفق به کسب عنوان دستگاه بر‌تر در رعایت مقررات ملی ساختمان شد که این موفقیت نتیجه تلاش‌های همه مهندسان استان و همکاری دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی عنوان کرد: برقراری تعامل و ارتباط بیشتر با دستگاه‌هایی مختلف اجرایی استان از جمله برنامه‌های در دستور کار سازمان است که در این راستا در دو سال گذشته نظام مهندسی قم به عضویت شورای اداری استان و شورای برنامه‌ریزی درآمد و در کارگروه‌های تخصصی مختلف نیز حضور فعال داشته است.

مقومی گفت: گروهای نظارت در سازمان نظام مهندسی قم و همچنین گروه نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی با همکاری نظام مهندسی بر پروژه‌های عمرانی شهر نظارت دارند که این نظارت‌ها در راستای افزایش کیفیت ساخت‌ و ساز‌ها موثر است.

وی همچنین ابراز داشت: نظام مهندسی قم در بحث صدور شناسنامه‌های فنی ساختمان نیز در کشور پیشگام بوده و از سال 84 تا کنون بیش از 7 هزار شناسنامه فنی که بیانگر چگونگی کیفیت ساختمان است را صادر کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به ارائه خدمات الکترونیکی در این سازمان اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر مراحل خدمات بازرسی گاز به صورت الکترونیکی است که در آینده نیز معرفی مهندس طراح و ناظر به صورت الکترونیکی خواهد شد.

وی راه‌اندازی دفا‌تر نظام مهندسی در شهرهای تابعه استان قم، انجام نقشه‌های utm، آسیب‌شناسی عملکرد سازمان نظام مهندسی، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی، ستاد بازسازی عتبات عالیات و آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، توجه ویژه به تشکیل کمیته معماری اسلامی و تدوین ضوابط کلی معماری اسلامی، توجه ویژه به مباحث آموزشی اعضا و نیز راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی کشور در قم را بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط نظام مهندسی قم برشمرد.

مقومی همچنین از راه‌اندازی مجمع متخصصین استان قم خبر داد و گفت: این مجمع با عضویت نهادهای تخصصی از جمله نظام مهندسی، نظام پزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و معدن و کانون وکلای دادگستری و ... فعالیت خود را قبل از برگزاری انتخابات شورا‌ها آغاز کرده که امیدواریم با تدوین آیین‌نامه فعالیت خود، تاثیرات خوبی در مسیر پیشرفت و توسعه استان داشته باشد.

مقومی گفت: بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، کمیسیون شورا‌ها در راستای برقراری ارتباط تنگاتنگ با شورای اسلامی شهر قم و همچنین شهرهای تابعه در این سازمان و با حضور مهندسان باتجربه و توانمند تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: به‌رغم انتخاب دو مهندس عضو سازمان در چهارمین انتخابات شورای اسلامی شهر قم جا دارد با توجه به حضور مهندسان توانمند و متخصص در رشته‌های مختلف در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از توانایی‌های این افراد در راستای ارائه مشاوره به کمیسیون عمران و در مجموع آبادانی هر چه بیشتر استان قم استفاده شود.

وی همچنین به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد تا نسبت به بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان، قانون شهرداری و شورا‌ها اقدام شود چرا که در قانون فعلی در برخی از موارد تناقص‌هایی وجود دارد که موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول