اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد

پاسخ به 12 هزار استعلام در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون به بیش از 12 هزار استعلام در سطح استان پاسخ داده شده است.

پاسخ به 12 هزار استعلام در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حبیب‌الله شریفی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس گفت: منابع طبیعی بستر حیات موجودات و محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه است.

وی منابع طبیعی را تولید کننده اکسیژن، زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی و تفرجگاهی برای مردم دانست و افزود: با بهره‌برداری صحیح از این منبع خدادادی می‌توانیم به توسعه پایدار کمک کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: منابع طبیعی منبع تولید علوفه برای دام است که باید با چرای به موقع و به اندازه و نیز توجه به توصیه کارشناسان به حفظ مراتع موجود کمک کرد.

شریفی یادآور شد: پوشش گیاهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که با پوشش گیاهی مناسب می‌توان آب و خاک را حفظ و غذای موجودات زنده را تامین کرد.

وی با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی و حفظ منابع خاک و آب گفت: باید برای احیای مراتع، بیابان‌زدایی و احیای طبیعت تلاش و از ضربه ‌زدن به طبیعت پیرامون خود خودداری کنیم.

برای تثبیت سفره‎های آب زیرزمینی تلاش کنیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی همچنین به جذب 270 میلیارد تومان تسهیلات در کارگروه بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون به 12 هزار استعلام در سطح استان پاسخ داده شده که این میزان نسبت به سال‌های گذشته از رشد بسیار چشمگیری برخوردار بوده است.

شریفی کمبود آب شدید در منطقه را تهدیدی برای حیات بشر دانست و ادامه داد: باید هر اقدامی برای حفظ آب و تثبیت سفره‌های آب زیرزمینی انجام دهیم تا در آینده با بحران آب مواجه نشویم.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات محمد عبدی تقدیر و سعید بیکی به عنوان رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس معرفی شد.

انتهای پیام/69007/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول