اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه بازگشایی مدارس

خانواده‌ها دغدغه گرانی کیف را بر دوش می‌کشند

گرانی کیف و کفش ایرانی و بی‌کیفیتی اجناس چینی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در این روزها تبدیل شده است.

خانواده‌ها دغدغه گرانی کیف را بر دوش می‌کشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این روزها همه خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموز دارند از هزینه‌های بالای تحصیل فرزندان خود سخن می‌گویند.

قیمت‌های بالای اجناسی چون لوازم‌التحریر، نوشت‌افزارها و حتی کتاب و دفتر برای مردم دغدغه‌ بزرگی شده است چراکه قدرت خرید و توان خیلی از مردم پایین است و آنها نگران تامین هزینه‌های تحصیل فرزندان خود هستند.

از همه اینها گذشته، امروز در بازار کالاها و اجناسی را مشاهده می‌کنیم که به ادعای برخی از فروشندگان جنس ترک است اما وقتی مارک آن را می‌بینیم تازه متوجه می‌شویم که این جنس چینی است.

برخی از فروشندگان از سواد پایین مشتریان خود سوءاستفاده کرده و اجناس بنجل را به جای کالاهای با کیفیت به او می‌فروشند.

متاسفانه بازار استان زنجان از کالاهای چینی اشباع شده است و دیگر جایی برای خودنمایی اجناس ایرانی یا اجناسی با کیفیت از سایر کشورها نیست.

این موضوع به ویژه در زمینه کیف و کفش‌ها بیشتر صادق است، امروز کمتر کسی سراغ کیف و کفش چرم و بافت‌های با کیفیت می‌رود.

البته گرانی محصولات ایرانی و عدم تنوع در این محصولات خود دلیل عمده‌ای بر عدم استقبال مردم از این کالا است چراکه برخی‌ها توان خرید اجناس با قیمت بالا را ندارند.

در حال حاضر همه مغازه‌های کیف و کفش فروشی در استان زنجان با خیل بزرگی از جمعیت مواجه هستند که به دلیل آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس برای فرزندان خود خرید می‌کنند.

متاسفانه این چنین مشکلاتی در دید مسئولان کوچک شمرده می‌شود در حالی که مردم انتظار دارند کالاهای با کیفیت در اختیار آنها قرار گیرد.

گرانی کالا از یک طرف و بی‌کیفیتی کالاهای ارائه شده از سوی دیگر مردم را دچار نگرانی کرده است و آنها همواره در کوچه و خیابان دم از قدرت خرید پایین خانواده‌ها می‌زنند.

یکی از دانش‌آموزان زنجانی در گفت‌وگو با فارس می‌گفت: خانواده وی به دلیل گرانی بیش از حد تمایلی برای خرید وسایل مورد نیاز مدرسه از شهر زنجان ندارند و معمولاً از استان‌های دیگری اجناس مورد نیاز را تامین می‌کنند.

محمدمهدی موسوی با بیان اینکه کیف‌ و کفش‌هایی که برای مدرسه نیاز دارد باید جنس خوبی داشته باشد تا هنگام دویدن و بازی کردن از بین نرود، افزود: تصاویر روی کیف‌های خارجی نیز تنوع زیادی دارد و همه دانش‌آموزان علاقه زیادی به این کیف‌ها دارند.

یک مادر زنجانی نیز با اشاره به اینکه سه فرزند محصل دارد از گرانی کالاها و بالا بودن هزینه‌ها شکایت داشته و می‌گوید، مسئولان فکری به حال خانواده‌های کم درآمد کنند.

وی یادآور شد: بسیاری از خانواده‌ها زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما با سیلی صورت خود را سرخ کرده و برای آینده فرزندان خود همه تلاش‌ها را می‌کنند و با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

این روزها مسئولان تنظیم بازار استان زنجان خبر از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در‌ آستانه بازگشایی مدارس می‌زنند و تعدیل قیمت‌ها و ارائه کالای زیر قیمت بازار را از اهداف این نمایشگاه می‌شمارند.

عمده‌ترین کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های پاییزه استان زنجان شامل کیف و کفش، و اجناس مورد نیاز مردم است که با تخفیف 10 تا 20 درصد عرضه خواهد شد.

این نمایشگاه از 16 شهریور ماه سال‌جاری در استان زنجان برپا می‌شود و امیدواریم مسئولان آن به کیفیت کالاهای مورد نیاز اهمیت داده و جنسی باکیفیت به مردم عرضه کنند.

انتهای پیام/73006/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول