به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، محمد وحیدی در گردهمایی مدیران مدارس هیئت امنایی استان اظهار کرد: 45 مدرسه به صورت هیئت امنایی در امر تعلیم و تربیت دانشآموزان این استان اداره میشود.
وی با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی زمینه ساز مشارکت و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش هستند، افزود: در مدارس مشارکتی، والدین به دلیل مشارکت در هدفگذاری آموزشی نقش بسیار مهمی در رشد و شکوفایی دانش آموزان دارند.
وحیدی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش لازم است مدیران مدارس با اتخاذ یک وحدت رویه منسجم نسبت به تبادل تجربیات، تعامل و مشارکت همه جانبه، در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین گام بردارند.
وی ضمن تشریح اهداف راهاندازی مدارس هیئت امنایی گفت: تحصیل دانش آموزان در مدارس هیئت امنایی برای خانوادههای آنان به یک فرصت مبدل شده که این مطالبه ناشی از یک سیستم مدیریتی شفاف، با برنامه و هدفمند در این مدارس است.
محمد اکبرزاده، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش نیز در کارگاه آموزش این گردهمایی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین اظهار کرد: مدیر موفق کسی است که به تحول بنیادین اعتقاد داشته باشد و با استفاده از روابط انسانی مطلوب و درک متقابل از وضعیت مطلوب در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت کوشا باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه سالانه به عنوان نقشه راه مدیران مدارس، بر لزوم تهیه و تنظیم برنامه سالانه به عنوان یکی از برنامههای اساسی و کارآمد تاکید کرد.
عصمت بدخشان بر آغاز سال تحصیلی همراه با شور و نشاط در مدارس تاکید کرد و گفت: مدیران باید تلاش کنند امسال نیز آغاز سال تحصیلی جدید پرشورتر و با نشاطتر از سالهای قبل در مدارس استان برگزار شود.
انتهای پیام/63002/ر/آ3004