اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان:

بیش از 70 درصد مدارس تویسرکان قدیمی هستند

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان با بیان اینکه بیش از 70 درصد مدارس تویسرکان قدیمی هستند، گفت: بافت مدارس تویسرکان نیاز به نوسازی دارند.

بیش از 70 درصد مدارس تویسرکان قدیمی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، علی بیات صبح امروز در نشست بررسی مشکلات آموزش و پرورش با معاون عمرانی این سازمان در کشور، تویسرکان را یکی از شهرستان‌های فرهنگی معرفی کرد و اظهار کرد: آموزش و پرورش در روستای کهنوش 450 فرهنگی فعال و بازنشسته دارد که این امر خود مصداق بارز این سخن است.

وی اختصاص رتبه برتر در بخش‌ قرآن و معارف اسلامی توسط دانش‌آموزان تویسرکان در چند سال اخیر و کسب رتبه چهارم پژوهش‌سرای رضی به خاطر فعالیت چشمگیر در بین پژوهش‌سراهای کشور را از ظرفیت‌های ارزشمند تویسرکان در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان افزود: شهرستان به دلیل مشکلات، نسبت به ظرفیت‌های موجود در آن پیشرفت خوبی نداشته که امید داریم با همت نماینده مردم تویسرکان در مجلس و همراهی همه ارکان شهرستان این قابلیت‌ها به فعلیت برسد.

وی درباره نیازها و مشکلات بخش عمرانی این نهاد، ابراز داشت: پروژه شهرک فرهنگیان، مشکلات اردوگاه باقریه و بافت فرسوده ساختمان اداری آموزش و پرورش نیاز به مساعدت اعتباری دارند.

بیات با بیان اینکه بیش از 70 درصد مدارس تویسرکان قدیمی هستند، بیان داشت: بافت مدارس ما بسیار فرسوده و نیاز به نوسازی دارند که امیدواریم این مدارس با مساعدت مسئولان امر در طرح بازسازی قرار گیرند.

وی با اشاره به فعال بودن دو مدرسه دخترانه و پسرانه تیز‌هوشان در تویسرکان، اظهار کرد: مدارس تیزهوشان، نیازمند امکانات و تجهیزات به عنوان ضروریات اولیه متناسب با رشته‌های تحصیلی این مدارس است.

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان با اشاره به پروژه نیمه‌کاره مقدم،  ادامه داد: کار پروژه خیرساز مقدم، سال 82 آغاز شده و هم اکنون با صرف بیش از 350 میلیون تومان به دلایل عدم اعتبار کار ساخت و ساز آن متوقف شده است.

وی به مدرسه 10 کلاس خیرساز روستای سید‌شهاب اشاره کرد و افزود: خیر مدرسه‌ساز بیات به اتفاق همسرش با فروش دو باب مسکن خود، ساخت مدرسه‌ای 10 کلاسه را در روستای سید شهاب تا سقف انجام داده‌اند و مابقی به علت نبود سرمایه متوقف شده است.

بیات با اشاره به نیاز یک میلیون 500 هزار تومان برای بهره‌برداری از استخر شنای آموزش و پرورش، گفت: 31 مدرسه ما نیازمند پکیج و سیستم گرمایشی ایمن است که از این تعداد 14 مدرسه نیاز مبرم به تجهیز شدن در این زمینه را دارند.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول