اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش:

تعطیلی مدارس فضای علمی آبپخش را مصدوم می‌کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: تعطیلی مدارس فضای علمی آبپخش را مصدوم می‌کند و مردم به هیچ وجه تعطیلی مدارس این شهر را نمی‌پذیرند.

تعطیلی مدارس فضای علمی آبپخش را مصدوم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمد افتخاری صبح امروز در نشست بررسی مشکلات مربوط به مدارس مقطع متوسطه اول شهر آبپخش گفت: انعکاس تعطیلی برخی از مدارس مقطع راهنمایی شهر آبپخش طی روزهای گذشته حساسیت و نگرانی فراوانی برای مردم این شهر ایجاد کرده است.

وی افزود: استفاده از امکانات آموزشی و دسترسی مطلوب به این امکانات کم‌ترین حقوق و مطالبات مردم است که مسئولان مربوط باید به آن پاسخ مناسب دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان شیوه‌نامه مربوط به سازماندهی مدارس را عامل تعطیلی برخی از مدارس مقطع راهنمایی ذکر کرده‌اند ولی برداشت ما از شیوه‌نامه موجود این است که الزامی به تعطیلی مدارس وجود ندارد.

افتخاری اظهار داشت: بر اساس شیوه‌نامه موجود، نرم جمعیتی مدارس مقطع متوسطه اول 48 نفر ذکر شده است ولی در حال حاضر معدل جمعیتی مدارس آبپخش بالاتر از این میزان است.

وی عنوان کرد: در شهر آبپخش 430 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول (راهنمایی) وجود دارد و بر این اساس هر هشت مدرسه مقطع متوسطه اول با معدل جمعیتی 52 نفر که بالاتر از نرم تعیین شده است، می‌توانند به فعالیت آموزشی خود در نقاط مختلف شهر ادامه دهند.

این مسئول اظهار داشت: مشکل مدارس مقطع متوسطه اول در آبپخش، پراکندگی جمعیتی است و با توجه به معدل جمعیتی می‌توانیم به دغدغه مردم این شهر پاسخ مناسب دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش با اشاره به این‌که برخی مدارس با سابقه سه دهه فعالیت آموزشی در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: مردم شعر آبپخش تعطیلی مدارسی که حداقل سابقه سه دهه فعالیت دارند را توهینی بزرگ به خود می‌دانند و این موضوع سبب تشدید نگرانی مردم شده است.

افتخاری اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان در سال تحصیلی گذشته نیز برای جلوگیری از تعطیلی مدرسه راهنمایی استقلال آبپخش که اعتراض زیادی از جانب مردم به دنبال داشت، سنگ تمام گذاشت و انتظار داریم در سال تحصیلی جدید نیز همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی افزود: بر اساس نظر دبیران منطقه آبپخش، راهنمایی استقلال آبپخش بهترین ورودی به مقطع دبیرستان را داشته است و از این رو حفظ این مدرسه ضروری به نظر می‌رسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش با بیان این‌که تعطیلی برخی از مدارس به فضای آموزشی آبپخش صدمه می‌زند، گفت: خواسته مردم شهر آبپخش وجود فضای مناسب برای تحصیل فرزندانشان است و هیچ توجیهی برای تعطیلی مدارس فعال در مناطق مختلف این شهر را نمی‌پذیرند.

افتخاری یادآور شد: انتنظار داریم مسئولان شهرستان و استان دغدغه مردم آبپخش را درک کنند و پاسخی مناسب به دغدغه‌های ایشان داشته باشند.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول