اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هندیجان خبر داد

کمبود نیروی انسانی در مدارس هندیجان

فرماندار هندیجان از کمبود نیروی انسانی در مدارس این شهرستان خبر داد.

کمبود نیروی انسانی در مدارس هندیجان

بهروز فرج‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید پروژه مهر در شهرستان هندیجان و در راستای آمادگی مدارس برای دانش آموزان آغاز به کار می‌کند.

وی بیان کرد: با برگزاری جلسات مکرر شورای آموزش و پرورش در شهرستان مصوبات لازم در این زمینه را مورد تاکید دستگاه‌های اجرایی قرار داده‌ایم.

فرماندار هندیجان افزود: اما با بررسی‌های صورت گرفته مدارس این شهرستان برای بازگشایی با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با توجه و تعامل مضاعف مدیران و مسئولان ادارات مختلف هندیجان تا سال تحصیلی جدید رفع شوند.

وی همچنین ادامه داد: کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس این شهرستان یکی از این مشکلات است، این کمبود در بخش متوسطه و در دروسی چون ریاضی، فیزیک، ادبیات فارسی و معارف اسلامی بیشتر مشاهده می‌شود.

فرج‌الهی عنوان کرد: در مقطع ابتدایی نیز با کمبود 30 نیروی انسانی مواجه هستیم و البته در مقطع راهنمایی مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه ضریب اشتغال در درس ادبیات فارسی در مدارس این شهرستان 3.5 است، گفت: در همین راستا ضریب اشتغال در دروس دیگری چون شیمی، ریاضی و فیزیک بالای دو درصد بوده و این امر به معنای استفاده بیش از حد از توان معلمان است.

وی با اشاره به معایب استفاده چندین برابری از ظرفیت معلمان در مدارس اظهار کرد: این امر مطمئنا تاثیر منفی بر روند آموزشی دانش آموزان و تدریس معلمان خواهد داشت و کیفیت تعلیم و تربیت را به پائین‌ترین سطح کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/72001/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول