اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گلایه دانش‌آموزان آبادانی از عدم ثبت‌نام در مدارس نزدیک به محل سکونت

برخی دانش‌آموزان آبادان از عدم ثبت‌نام در مدارس نزدیک منزل خود گلایه‌مند هستند.

گلایه دانش‌آموزان آبادانی از عدم ثبت‌نام در مدارس نزدیک به محل سکونت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، هر ساله و با فرا رسیدن زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس مشکلاتی در این خصوص برای تعدادی از دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در این خصوص برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود در زمینه ثبت‌نام در مدارسی است که در نزدیکی منازل مسکونی آنها قرار دارد.

این دانش‌آموزان با مراجعه به این مدارس برای ثبت‌نام با تکمیل ظرفیت کلاس‌ها مواجه و مجبور می‌شوند به مدارسی که در مناطق دورتر از محل سکونتشان قرار دارند مراجعه و ثبت‌نام کنند.

این مشکل به ویژه در مدارس نمونه این شهرستان بیش از پیش نمود دارد و تعدادی از دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در آنها با مشکل مواجه هستند.

این مسائل موجب شده است تا برخی اولیای دانش‌آموزان نیز از این وضعیت موجود ابراز نارضایتی کرده و خواستار رفع این مشکل شوند.

یکی از والدین دانش‌آموزان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ما مستاجر هستیم و برای همین مجبوریم تا تعیین مکان جدید زندگی‌مان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان خود صبر کنیم، اما پس از مراجعه به مدرسه‌ای که در نزدیکی محل زندگی جدیدمان است مراجعه کردیم با پاسخ منفی مسئولان آن مدرسه برای ثبت‌نام مواجه شدیم.

این شهروند آبادانی تصریح‌ کرد: علت این امر نیز پرشدن کلاس‌ها عنوان شده است، به همین دلیل مجبور شدیم فرزند خود را در مدرسه‌ای دورتر از محل زندگی خود ثبت‌نام کنیم که این مسئله طبیعتاً مشکلاتی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان در این خصوص اظهار کرد: در روزهای گذشته برای ثبت‌نام به مدرسه شاهد مراجعه کردم اما موفق به ثبت‌نام فرزند خود نشدم.

وی افزود: مسئولان این مدرسه پرشدن کلاس‌ها را علت عدم امکان ثبت‌نام در این مدرسه عنوان کردند.

این ولی دانش‌آموز تصریح کرد: هم‌اکنون نیز از طریق آموزش و پرورش پیگیر رفع این مشکل هستیم.

این شهروند آبادانی خاطرنشان‌کرد: نزدیکی مدرسه به محل سکونت دانش‌آموزان باید اولویت اصلی ثبت‌نام باشد تا دانش‌آموزان مجبور نباشد درجایی دورتر از محل سکونت خود به تحصیل مشغول شوند.

یک دانش‌آموز نیز در این خصوص گفت: من در امتحانات خردادماه در دو درس موفق به کسب نمره نشدم و باید در امتحانات شهریور مجدداً در امتحانات شرکت کنم.

محمدرضا تصریح‌کرد: با این وضعیتی که در زمینه ثبت‌نام وجود دارد فکر نمی‌کنم بتوانم در مدرسه‌ای که مورد نظرم است بتوانم ثبت‌نام کنم.

وی خاطرنشان‌کرد: از مسئولان می‌خواهم در خصوص این مسئله و مشکلی که برای من و دیگر دانش‌آموزانی که باید منتظر اعلام نتایج امتحانات شهریور ماه برای ثبت‌نام در سال جدید تحصیلی هستند چاره‌اندیشی کنند.

 

*ستاد ثبت‌نام مشکل ثبت‌نام دانش‌آموزان را رفع می‌کند

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: ستاد ثبت‌نام مشکل دانش‌آموزان را رفع می‌کند.

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در حال حاضر از 47 هزار دانش‌آموز آبادانی 42 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: کسی که اکنون برای ثبت‌نام مراجعه می‌کند به این معناست که دو ماه از فرایند ثبت نام عقب است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان از تیرماه آغاز شده و دانش‌آموزان باید در این مدت نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کردند.

مولوی تصریح‌کرد: اگر هم دانش‌آموزان به دلیل مشکلاتی از جمله تغییر محل سکونت مجبور به تغییر مدرسه شوند باید ابتدا ثبت‌نام خود را در مهلت مقرر انجام می‌دادند و پس از تغییر محل سکونت نسبت به انتقال آنها به مدرسه جدید اقدام کنند.

وی اضافه‌کرد: با این وجود ستادی در آموزش و پرورش آبادان با عنوان ستاد ثبت‌نام ایجاد شده تا مشکلات دانش‌آموزان را در زمینه ثبت‌نام رفع کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان خاطرنشان‌‌کرد: دانش‌آموزان با مراجعه به این ستاد مشکلات خود را در زمینه ثبت‌نام به آنها اعلام تا در خصوص رفع آن اقدام شود.

مولوی افزود: در خصوص دانش‌آموزانی که در امتحانات شهریورماه نمره قبولی را کسب می‌کنند نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی تصریح‌کرد: بر این اساس دانش‌آموزانی که در امتحانات شهریورماه قبول می‌شوند پس از اعلام نتیجه نهایی می توانند به مدارس مورد نظر خود مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/72008/س30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول