اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: رشد تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دولت‌های نهم و دهم از جمله عواملی است که موجب شده تا برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد اولویت یابد.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام علی هاشمی در نشست کارگروه تخصصی نمایشگاه توانمندی کانون‌های مساجد استان قزوین اظهار داشت: موضوع برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ابتدای سال جاری آغاز شد و عوامل گوناگونی در اخذ چنین تصمیمی تأثیرگذار بودند.

وی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شبکه‌ای مردمی هستند که بعد از گذشت بیش از 30 سال از عمر انقلاب باید توانمندی این مجموعه در معرض دید عموم مردم قرار داده شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اضافه کرد: جامعه باید بداند که چه ظرفیتی در مسجد وجود دارد و این ظرفیت می‌تواند کارهای عظیمی را انجام دهد، بنابر این برپایی این نمایشگاه قادر است این توانمندی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

هاشمی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه فوق، این است که کانون‌های مساجد توانمندی خود را به اثبات رسانند و به رخ دیگران بکشند، بنابر این برای تعمیق معنویت در خانواده‌ها لازم است که این ظرفیت‌ها معرفی شوند و اگر افراد موفق در این کانون‌ها نیز معرفی شوند، قطع به یقین تأثیر بسیار زیادی را در جامعه به دنبال دارد.

وی با اشاره به برپایی این نمایشگاه در دو مرحله استانی و کشوری تصریح کرد: مرحله استانی نمایشگاه در هفته جهانی مسجد و بعد از ماه مبارک رمضان به صورت همزمان در سراسر کشور و در سه محور ایده‌های مسجدی، نخبگان مسجد و اثرسازی برپا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خصوص محور ایده‌های مسجدی عنوان کرد: اگر در روستاها و نقاط مختلف مشکلی وجود دارد و به عنوان دغدغه اصلی آن منطقه مطرح است، فعالان مسجدی می‌توانند ایده‌هایی را برای برطرف شدن آن ارائه دهند، البته این ایده‌های مسجدی به معنای حل کامل مشکل نیست و تنها می‌تواند به صورت یک مسکن عمل کند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول