اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز:

هدف اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان مساجد است

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: دشمنان خارجی و کشورهای غربی نمی‌خواهند جوانان مسلمان در کانون مساجد پرورش یابند و به همین دلیل هدف اصلی آن‌ها در تهاجم فرهنگی، مساجد است.

هدف اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان مساجد است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر جامعه‌ای که دارای فرهنگ و تمدن مشخصی است، ویژگی‌ها، ابزار و پتانسیل‌هایی برای دفاع از اعتقادات و باورهای خود هم به طور قطع دارد.

وی تصریح کرد: اگر افراد یک جامعه به طور صحیح هدایت و تربیت نشده و نتوانند در برابر تعرضات خارجی از اعتقادات و باورهای خود به خوبی دفاع کنند، به طور قطع فرهنگ آن جامعه در برابر تهاجم خارجی بی‌دفاع و افراد آن نیز در فرهنگ وارداتی ذوب و تجزیه می‌شوند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به تقابل اندیشه‌های منحرف غربی و حاکمان زورگوی اروپایی و آمریکایی با جوامع و حکومت‌ها و نظام‌های دینی بیان داشت: طی چند قرن اخیر غربی‌ها تلاش بسیاری برای تحت سلطه قرار دادن ممالک اسلامی و به غارت بردن منابع و ثروت‌های جهان اسلام داشته‌اند.

* امت اسلام هیچگاه در برابر استکبار جهانی کمر خم نکرده است

مسعودی افزود: متاسفانه به دلیل حضور حاکمان سرسپرده و دست‌نشانده در برخی از کشورهای اسلامی شاهد هستیم که توطئه‌های استکبار جهانی در مقاطعی محقق شده و تعدادی از کشورهای اسلامی به عنوان مستعمره اروپا و آمریکا بودند.

وی گفت: اما زورگویی‌های استکبار دوام چندانی نداشته است، چراکه امت اسلامی فارغ از حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی هرگز در برابر آن‌ها سر تعظیم فرود نیاورده و مسلمانان از کوچک‌ترین فرصتی برای ایستادگی در برابر دشمنان غربی استفاده کرده‌اند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: به عنوان نمونه پیش از انقلاب اسلامی حکومت منفور و سرسپرده وقت به عنوان دست‌نشانده غربی‌ها عمل و در راستای منافع اروپا و آمریکا حرکت می‌کرد، اما ملت ایران مبارزه بی‌امانی را علیه این رژیم طاغوت آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی به این وضعیت خاتمه داد.

مسعودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ضربه بزرگی به منافع غربی‌ها در خاورمیانه و در میان ممالک اسلامی بود، گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده و به این نتیجه رسیدند که افرادی در برابر استکبار ایستادگی کردند که با تعالیم دینی آشنا بوده و در مساجد و با تلاش و هدایت‌های علمای دینی تربیت شده‌اند.

وی افزود: به همین دلیل غربی‌ها تلاش‌های بسیاری انجام داده و می‌دهند تا جوانان مسلمان را از مساجد دور کرده و اجازه دهند تا نسل جوان در مساجد تربیت شوند، چراکه مطمئن هستند نسلی که در مساجد تربیت می‌شوند، تمام توطئه‌های آن‌ها را با ایستادگی و مقاومت خنثی خواهند کرد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه مساجد هدف اصلی غربی‌ها در تهاجم فرهنگی هستند، تاکید کرد: برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان خارجی باید برنامه‌ریزی لازم برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

مسعودی در پایان اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید نهادها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشند و به این نکته که جوانان ما دارای ذاتی و فطرت پاک و مومن هستند اکتفا نکرده و برای جذب بیشتر نسل جوان به مساجد برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول