اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان مطرح کرد

مسجد پناهگاه مسلمانان / تمامی مساجد در گلستان روحانی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه مسجد پناهگاه مسلمانان است، گفت: در حال حاضر تمام مساجد در سطح استان گلستان دارای روحانی و امام جماعت هستند.

مسجد پناهگاه مسلمانان / تمامی مساجد در گلستان روحانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه شورای سیاستگزاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان که در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: مسجد پناهگاه مسلمانان در برابر مشکلات و اساس زندگی مسلمان است.

وی ادامه داد: امروز جامعه ما به مسجد به عنوان یک سرمایه گرانقدر وابسته و دلداده شده که متأسفانه تا به امروز از ظرفیت واقعی و کامل این مکان مذهبی استفاده نشده است.

ولی‎نژاد بیان کرد: امروز هر آنچه داریم از مسجد است و اگر مسجد را نداشتیم در معنویت فقیر بودیم. 

متولیان مسجد باید هماهنگ شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در خصوص حوزه‎های مختلف اداره مسجد متولیان بسیاری وجود دارد که اگر بخواهیم از ظرفیت‎های مسجد به درستی و به طور کامل استفاده کنیم باید یک تعامل و هماهنگی در بین آنها به وجود آید.

وی افزود: هر کدام از نهادهایی که در حال فعالیت در حوزه مساجد هستند یک دست هستند که اگر این دست‎ها به هم گره بخورد و دست در دست هم بدهیم می‎توانیم بسیاری از اهداف را به پیش ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: استان گلستان بیش از 200 مسجد دارد که 50 درصد آن در اختیار اهل تسنن و 50 درصد آن در اختیار شیعه است.

ولی‎نژاد گفت: در بسیاری از محافل این موضوع مطرح است که با توجه به بیشتر بودن تعداد شیعه در استان گلستان تعداد مساجد در اختیار اهل تسنن، بیشتر است.

وی تأکید کرد: اما من این موضوع را قبول ندارم و در حال حاضر بیش از 1600 مکان مذهبی برای شیعیان در استان فعال است.

ولی‎نژاد عنوان کرد: اقوام شیعه به دلیل اینکه علاوه بر مسجد، حسینیه‎، تکایا و اماکن متبرکه را نیز در اختیار دارند به مراتب می‎توان گفت که مساحت اماکن مذهبی برای شیعه به دلیل کثرت آن‎ها در استان بیشتر است.

تمام مساجد گلستان امام جماعت دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: ماه رمضان یکی از ایامی است که مردم ارتباط بیش از پیش را با مسجد دارند و این ماه ظرفیت بسیار خوبی است تا مبلغان دینی و فعالان فرهنگی در شناخت بیشتر مسائل و معضل‎های دینی و فرهنگی با مردم در ارتباط باشند.

وی در پایان ابراز داشت: در حال حاضر تمام مساجد در سطح استان گلستان دارای روحانی و امام جماعت هستند و تعداد بسیار اندکی نیز بنا به دلایل مختلف همانند متروکه شدن و قرارگیری دو مسجد در کنار هم و استفاده یکی از آنها بخصوص در روستاها روحانی ندارد. 

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول