اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس:

مساجد فردوس نسبت به بیمه نمودن خادمان خود اقدام نمایند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: هر مسجدی باید نسبت به بیمه نمودن یک خادم در اسرع وقت اقدام و مساجدی که بیش از یک نفر را بیمه کرده‌اند باید نسبت به قطع بیمه آن اقدام کنند.

مساجد فردوس نسبت به بیمه نمودن خادمان خود اقدام نمایند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی حجت‌الاسلام دادخدا خدایی ضمن تشکر از زحمات و خدمات ارزشمند دست‌اندرکاران اماکن متبرکه مذهبی خطاب به آنها گفت: شما باید تعهد و الزاماتی که نسبت به مساجد متعهد و ملتزم شده‌اید را انجام دهید.

وی با ذکر حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه خداوند بنده‌ای را که دوست دارد خدمتگزار خانه خود می‌کند، اذعان داشت: مساجد باید با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی شده نسبت به جذب نیروهای جوان و خدوم همت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با بیان اینکه وظایف ائمه جماعت درباره به کارگیری نیروی جوان در مساجد بسیار سنگین است، تصریح کرد: ائمه جماعات باید نسبت به نیروهای زیر مجموعه خود مدیریت کافی را داشته باشند.

خدایی رعایت مسائل قانونی، شرعی و اخلاقی از سوی دست‌اندرکاران را سبب جذب حداکثری افراد جامعه به مسجد و اماکن متبرکه دانست و گفت: محوریت مدیریت فرهنگی هر مسجدی، امام جماعت آن مسجد است و نباید در مدیریت مسجد، امام جماعت نادیده گرفته شود.

وی با انتقاد از اینکه در برخی از مساجد مدیریت فعالیت‌ها بدون هماهنگی و تعامل با امام جماعت مساجد صورت می‌گیرد، متذکر شد: مدیر فرهنگی مسجد تدبیر امور مسجد را مدیریت می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس اضافه کرد: اگر اتفاقی خلاف ذوق جمعی شکل گیرد چالش در آن مسجد اتفاق می‌افتد و بستر کار فرهنگی سست می‌شود.

خدایی از مدیریت اوقاف در امور مساجد برای صدور احکام هیئت امنا، مباحث عمرانی و همچنین بیمه نمودن خادمان مساجد خبر داد و افزود: اوقاف هیچ مداخله‌ای در شئونات داخلی مساجد نداشته و فقط نظارت بر موارد فوق‌الذکر را دارد که از مهمترین امورات است.

وی از ائمه جماعات مساجد خواست تا نسبت به مدیریت صحیح و مطلوب هیئت امنا و خادمان بیمه شده نسبت به تبیین شرح وظایف و الزامات و تعهدات آنها جدیت نشان دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس یادآور شد: هر مسجدی باید نسبت به بیمه نمودن یک خادم در اسرع وقت اقدام و مساجدی که بیش از یک نفر معرفی شده‌اند باید نسبت به قطع بیمه آن اقدام کنند.

خدایی بیمه نمودن خادم را ویژه مساجد دانست و خاطر نشان کرد: تعدادی از خادمان نمازخانه‌ها و هیئت‌های مذهبی در زمان‌های قبل بیمه شده‌اند و هر مسجدی که ظرفیت و حجم فعالیت آن بالاست می‌تواند تا سه نفر را بیمه کنند.

انتهای پیام/69017/ط/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول