اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مازندران گزارش می دهد

قبوض گاز مساجد همچنان دریافت می‌شود/قانونی که اجرایی نشد

با گذشت بیش از یک سال از تصویب قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز تمام حسینیه‌ها و مساجد اما این قانون هنوز در مازندران اجرایی نشده است.

قبوض گاز مساجد همچنان دریافت می‌شود/قانونی که اجرایی نشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، در سال‌های اخیر یکی از مشکلاتی که همواره دامنگیر سیستم اجرایی کشور بوده است موضوع ابلاغ نشدن و یا بسیار دیر ابلاغ شدن قوانین مصوبه دولت و یا مجلس به دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرهای کوچک بوده است.

یکی از این مصوبات که انگار در پیچ و خم کوچه‌های ابلاغ کج‌دار مریز به راه خود ادامه می‌دهد مصوبه اردیبهشت ماه سال 91 در مورد رایگان شدن هزینه قبوض مصرفی مساجد و تکایای همه نقاط کشور است.

در حالی که این قانون باید تا به‌حال اجرایی می‌شد و مردم از مزایای آن بهره‌مند می‌شدند ظاهرا پس از تصویب در مجلس ابلاغ آن به کل کشور به فراموشی سپرده شده است و همین مساله باعث بوجود آمدن سردرگمی در هیئت امنای مساجد و تکایا شده است.

علی کریمی ولوجایی یکی از متولیان اماکن مذهبی در شهرستان میاندرود است که با انتقاد از قطع شدن گاز مصرفی مسجد صاحب الزمان (عج) این روستا تصریح کرد: مسئولان تکلیف ما را روشن کنند تا بدانیم چه باید بکنیم.

وی با بیان اینکه در حالی که مسئولان اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری به ما اعلام کرده‌اند که بر اساس قانون قبوض مصرفی رایگان است، تصریح کرد: ولی گاز مسجد روستا قطع شده است.

کریمی با اشاره به برنامه مسجد برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان در مساجد قطع شدن گاز را کاری عجیب دانست.

این شهروند مازندرانی تصریح کرد: اداره گاز می‌گوید بخشنامه‌ای به ما نرسیده است اما اوقاف بخشنامه دریافتی خودش را به ما نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جای تاسف دارد که گاز یک مسجد باید برای مبلغ حدود 40هزار تومان قطع شود، تصریح کرد: به دلیل قانع نشدن اداره گاز به فرمانداری رفتم و از آنجا تلفنی با اداره گاز صحبت کردند تا مقرر شد فعلا گاز مسجد روستا وصل شود.

متولی مسجد صاحب الزمان روستای ولوجا در شهرستان میاندرود تصریح کرد: من از مسئولان شهرستان ناراضی نیستم چراکه آنان برابر مقررات عمل می‌کنند اما چرا باید مسئولان رده بالا این دوگانگی را بوجود بیاورند.

به گزارش فارس، با گذشت 14 ماه از تصویب قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز کلیه حسینیه‌ها، خانه‌های عالم، تکیه‌ها، بقاع‌، مساجد، مزار شهدا ، کلیساها،آسایشگاه‌های معلولان و خانه‌های ایتام و پرورشگاه‌ها در همه روستاها و شهرستان‌های کشور اما ظاهرا این قانون برای ابلاغ به همه کشور بیش از یک سال زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/86021/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول