اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

هنر واقعی در ایمان به خداست

امام جمعه شهر بویین‌زهرا گفت: هنرمندان در آگاه‌سازی جامعه در برابر شبیخون‌ها بکوشند و هنر واقعی در ایمان به خداست.

هنر واقعی در ایمان به خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا همایش تجلیل از فعالان عرصه‌های فرهنگ و هنر شهرستان بویین‌زهرا عصر امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در این همایش اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و تعالی بشریت را در گرو عمل به سفارشات و احادیث معصومین و اهل ‌بیت بیان کرد.

امام جمعه شهر بویین‌زهرا افزود: تمام شیعیان وظیفه دارند تا در ایام ماه‌های رجب و شعبان آماده حضور در ضیافت الهی شده و با خلوص دل‌ها به سوی معنویت شتاب کنند.

وی خادمان و فعالان عرصه‌های فرهنگی، دینی ‌و مذهبی را به مثابه سربازانی برای رشد و اعتلای کشور دانست و افزود: مقام معظم رهبری تا به امروز به طور مکرر مردم و مسئولان را به دقت و توجه به عرصه‌های فرهنگی فرا خوانده و سفارش به حضور در این عرصه می‌کنند.

زرینه ادامه داد: رهبری انقلاب اسلامی تاکنون تعابیر مختلفی را همانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی در سال‌های گذشته به کار بسته‌اند و اخیرا نیز با تعبیر جنگ نرم همگان را به نقش‌آفرینی در این عرصه‌ها سفارش می‌کنند.

امام جمعه شهر بویین‌زهرا افزود: هنر زمانی ارزش پیدا می‌کند که متصل به خالق بوده؛ هنرمند زمانی ارزش پیدا می‌کند که متصل به خالق هنر بوده و هنرمند را به بارگاه الهی برساند.

این خطیب جمعه با اشاره به اینکه آثاری که در عرصه هنر غرق در شهوات و نفسانیت هستند نه تنها هنر نیستند، بلکه ضد هنر و نشانه‌ای از ناپاکی هستند، ابراز داشت: منشاء و معدن هنر ذات لایزال الهی بوده و هنرمندان باید در راستای تعالی جامعه حرکت کنند.

زرینه پیرامون جایگاه تمدن‌ساز هنر اسلامی در طول ادوار مختلف تصریح کرد: هنر اسلامی دارای جایگاهی معتبر در بین تمامی مکاتب هنری بوده و توصیه به تثبیت و ترویج این هنر در شرایط کنونی لازم و ضروری است.

امام جمعه شهر بویین‌زهرا هنر را ودیعه الهی دانست و خاطر نشان کرد: هنرمند باید در مسیری که مورد رضای الهی بوده گام برداشته و در فکر تقرب‌جویی و کسب معرفت باشند.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول