اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیر‌کل ارشاد کرمان:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 6 برابر شده است

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در دوره وزارت سیدمحمد‌ حسینی تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شش برابر شد.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 6 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان احمد سعیدی ظهر امروز‌ در جلسه شورای فرهنگ عمومی رفسنجان با ابراز خرسندی از خلق حماسه سیاسی ملت شریف ایران اظهار داشت: این حماسه بزرگ در حالی رقم می‌خورد که با توجه به وجود تحریم‌ها و مشکلات به وجود آمده از سوی استکبار جهانی این چنین حماسه‌هایی با مشارکت بیش از 72 در‌صد در کل کشور صورت گرفت و در استان کرمان حدود 80 درصد از واجدان شرایط در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تصریح کرد: در سایه سار حکومت اسلامی کسی نمی‌تواند از سیاست‌های حکومت عدول کرد، قوام و ثبات جامعه به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد، همه نوع فعالیت در سایه سار امر به معروف و نهی از منکر است‌.

سعیدی بیان داشت: به دلیل این درجه اهمیت است که باید جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به جایگاه واقعی خودش برسد و مردم نسبت به این فریضه بی‌تفاوت نباشند، در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است، اما حرکت در این حوزه گسترده اجتماعی‌، حرکتی مستمر با برنامه و پویا است و حضور و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد مردم را می‌طلبد.

وی افزود: جایگاه شورای فرهنگ عمومی در زمینه مسائل فرهنگی در سطح جامعه ‌جایگاه بی‌نظیر‌ی است، زیرا حضور مسئولان اجرایی هر شهر به همراه کارشناسان و نخبگان فرهنگی توان و ظرفیت بالایی برای این شورا فراهم آورده است.

سعیدی گفت: به همین دلیل مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی است و باید با برنامه‌ریزی مناسب در چارچوب شورای فرهنگ عمومی، دستگاه‌های مردمی و فرهنگی را به کمک بگیریم و از موسسات قرآنی، فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ... مدد بگیریم تا حرکتی شتابنده و موثر را در این زمینه ساماندهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که از سوی دشمنان این انقلاب برای کمرنگ کردن مبانی دینی و ارزشی انجام می‌شود، باید کاری کنیم که در این جنگ نیز آنان شکست بخورد و برای صیانت از جامعه و جوانان باید در حوزه دین فعالیت کنیم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ما با افتخار می‌گوییم در دوره وزارت سید محمد‌ حسینی تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شش برابر شد و 200 موسسه قرآنی که فعال شدن اکثریت آنها طی این دوره بوده است، راه‌اندازی شده‌اند.

وی گفت:‌ با یک برنامه‌ریزی مناسب باید در شهرستان رفسنجان سازمان‌های فرهنگی و دینی وارد میدان بشوند و با زنده کردن مسئله امر به معروف و نهی از منکر مشکلات پیش روی را رفع کنیم.

سعیدی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و زیر‌ساختاری که از سوی این اداره کل در شهرستان رفسنجان در حال انجام و پیگیری است، افزود: ‌مجتمع فرهنگی هنری رفسنجان که کار ساخت آن آغاز شده است، سالن چند منظوره و همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در شهر رفسنجان که در هفته آینده برپا می‌شود و امیدواریم مجموعه این فعالیت‌ها و تلاش‌ها بتواند رضایت اهالی فرهنگ و هنری را فراهم کند.

انتهای پیام/2446/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول