اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خرم‌دره:

کاهش سن ثبت پذیرش هنرجو در مرکز فنی و حرفه‌ای خرم‌دره

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه خرم‌دره گفت: با توجه به استقبال نوجوانان از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در تابستان سن ثبت‌نام کلاس‌ها در این مرکز به بالای 13 سال کاهش یافته است.

کاهش سن ثبت پذیرش هنرجو در مرکز فنی و حرفه‌ای خرم‌دره

فاطمه خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به افزایش ظرفیت کلاس‌های فنی و حرفه‌ای سمیه شهرستان خرم‌دره در فصل تابستان اشاره کرد و اظهار داشت: با افزایش اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان سن ثبت‌نام کلاس‌ها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سن حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای بالای 15 سال است، تصریح کرد: با توجه به استقبال نوجوانان از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در فصل تابستان سن ثبت‌نام کلاس‌ها به بالای 13 سال کاهش یافته است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه خرم‌دره رشته شیشه‌گری دستی را جزو یکی از کلاس‌ها برای نوجوانان بالای 13 سال اعلام کرد و گفت: در این کلاس‌ها کارآموزان می‌توانند انواع مجسمه‌های شیشه‌ای، گل و... بسازند.

وی کلاس‌های قالیبافی، خیاطی، روبان‌دوزی، سوزن‌بافی، کامپیوتر، رباتیک، حسابداری، ساخت اسباب‌بازی چوبی، آشپزی، شیرینی‌پزی و گلاب‌بافی را از دیگر کلاس‌های نوجوانان بالای 13 سال اعلام کرد و افزود: این کلاس‌ها از اول تیرماه آغاز شده و  در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان تمام می‌شود.

خلیلی ادامه داد: طول دوره بعضی از کلاس‌‌های نوجوانان بالای 13 سال سه هفته یا سه ماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه داشتن سن بالای 15 سال برای ثبت‌نام بعضی کلاس‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است، تصریح کرد: در کلاس‌های پیشرفته شیفت صبح رشته رایانه داشتن مدرک فوق دیپلم و لیسانس مرتبط با حرفه ثبت‌نامی الزامی است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه خرم‌دره اضافه کرد: برای ثبت‌نام در کلاس‌های مقدماتی کامپیوتر شیفت بعدازظهر فنی و حرفه‌ای خرم‌دره نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی نیست.

وی کلاس قلم‌زنی روی فلز را از برنامه‌های جدید فنی و حرفه‌ای خرم‌دره اعلام کرد و اظهار داشت: در صورت تکمیل شدن تجهیزات کارگاه قلم‌زنی روی فلز، زمان این کلاس‌ از مرداد ماه جاری آغاز می‌شود.

خلیلی اضافه کرد: دوره کلاس‌های قلم‌زنی روی فلز فنی و حرفه‌ای خرم‌دره 45 روز خواهد بود.

انتهای پیام/73008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول