اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ‌کل میراث فرهنگی کردستان خبر داد

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی در سنندج

معاون اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی در سنندج خبر داد.

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی در سنندج

آرمان وطن‌دوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با توجه به آغاز سفرهای تابستانه از تاریخ سوم تیرماه لغایت 12 تیرماه سال‌جاری با حضور اداره‌‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان و استان‌های مختلف کشور در پارک آبیدر سنندج برگزار می‌شود.

به گفته وی، معرفی آداب، فرهنگ، هنر و صنایع دستی استان کردستان و دیگر استان‌های کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره و نمایشگاه در شهر سنندج است.

وی تصریح کرد: گسترش و ترویج صنایع‌ دستی و معرفی فرهنگ، هنر و آیین‌های محلی سراسر کشور و همچنین فراهم کردن عرصه‌های مناسب برای گذراندن اوقات فراغت مسافران و گردشگران تابستانی و افزایش ماندگاری آنها در استان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری شرکت نمایشگاه‌های تصویر هنر نوین و اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان و سازمان پارک‌های شهرداری سنندج برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر‌پایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های سراسر کشور، موسیقی، رقص محلی استان‌ها و معرفی آیین‌های سنتی و محلی مناطق مختلف از برنامه‌های جانبی این جشنواره بوده و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول