اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16شهریور ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی رضوی در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت دهمین جشنواره هنرهای تجسمی رضوی در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی رضوی در شیراز

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی بوشهری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) و تجلیل از تولیدکنندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره این حضرت از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی است.

وی اضافه کرد: این جشنواره در بخش رضوی با محوریت سیره و معارف رضوی، زندگی امام رضا (ع) و در بخش ویژه نیز در قالب زندگانی حضرت احمدبن موسی (ع)، 16 تا 26 شهریور ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: برای هر هنرمند در هر بخش حداکثر دو اثر از طریق وب سایت جشنواره به نشانی imamrezafestiv.ir امکان‌پذیر است.

این مسئول اضافه کرد: آثار ارائه شده به این جشنواره باید با فرمت jpg و با وضوح 300dpi و حداقل در اندازه 10 در 15 سانتی‌متر و حجم اثر بیش از 1.5 مگابایت باشد و آثاری که کیفیت دیجیتالی نداشته باشند مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

بوشهری ابراز داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های نقاشی، پوستر، نشانه، مجسمه‌سازی، تذهیب، گل و مرغ با موضوع القاب امام رضا (ع)، مردم، زیارت و بقاع متبرکه، بیانات امام رضا، مهاجران توس و نیز امام‌زادگان مرتبط با امام رضا مانند احمدبن موسی (ع) حضرت معصومه (س)، لحظات تابناک زندگی امام رضا و ورود به نیشابور، نماز عید، مناظره‌های حضرت و مردم و اعتقادات دینی با موضوع ولایت ارسال کنند.

وی تصریح کرد: به نفرات اول، تندیس، دیپلم افتخار و 15 میلیون ریال، نفر دوم هر رشته، دیپلم افتخار و 12 میلیون ریال و نفر سوم نیز دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود.

همتی بوشهری بیان داشت: مهلت ارسال تصویر و یا ایمیل اثر تا پایان وقت اداری ششم شهریور ماه سال جاری و بازبینی اولیه آثار هفتم و هشتم و اعلام نتایج نهم و داوری آثار 17 و 18 همین ماه است.

انتهای پیام/ 2448/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول