اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان خبر داد

اختصاص 6 میلیون ریال به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان از اختصاص 6 میلیون ریال اعتبار به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت خبر داد.

اختصاص 6 میلیون ریال به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، هادی فیض منش اظهار داشت: میزان اعتبار اختصاص یافته به کانون‌های فرهنگی سراسر کشور 4 میلیون ریال است ولی با عنایت مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان این رقم در استان همدان 6 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه هدف بالای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی، احیاء نقش واقعی و تبلیغی مساجد، تلاش برای فعالیت مناسب کانون‌ها در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری جامعه از مهم‌ترین اهداف دبیرخانه کانون‌های مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان به اصول و سیاست‌های دبیرخانه اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق آسیب‌پذیر و روستاها و مناطق حاشیه شهر، توسعه کمی و کیفی کانون‌ها از مرحله شهر به شهرستان، برون‌سپاری فعالیت‌های قابل واگذاری از سطح دبیرخانه به کانون‌های تخصصی از سیاست‌های دبیرخانه است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری افزایش کانون‌ها است گفت: امیدواریم بتوانیم کانون‌های روستایی را در سطح استان افزایش داده و مساجد آنها را به کانون فرهنگی مجهز کنیم.

فیض‌منش با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حکایت از نشریات تجربی نیز از دیگر برنامه های این دبیرخانه است افزود: ترغیب کانون‌ها به حضور در فضای مجازی و تأسیس خانه‌های دیجیتال در راستای سالم‌سازی و ایجاد فضای پاک در فضای مجازی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است.

وی تصریح کرد: طبق سال گذشته که 54 نفر از کتابداران را بیمه کردیم، بیمه کتابداران نیز از برنامه‌های سال جاری این دبیرخانه است.

انتهای پیام/89024/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول