اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سینما و تئاتر:

دولت جدید سلایق مختلف در هنر را شکوفا کند / نگاه تک محوری هنر را به بیراهه می‌ برد

هنرمند سینما،‌ تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه دولت جدید در زمینه فرهنگی باید به تمام سلایق نگاه داشته باشد، گفت: مهم‌ترین معضل هنری امروز کشور ارائه نگاه تک محوری و خاص است.

دولت جدید سلایق مختلف در هنر را شکوفا کند / نگاه تک محوری هنر را به بیراهه می‌ برد

سید جواد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت فعلی بخش‌های هنری و نمایشی در کشور،‌ اظهار کرد: به نظر می‌رسد در ساختار مرکز هنرهای نمایشی یا معاونت هنری وزارت ارشاد تغییر و تحولات اساسی باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ضعف‌ها و مشکلات این دو مرکز کاملا حس می‌شود و نشان می‌دهد به خوبی مدیریت نشده است، تصریح کرد: تک محوری و نگاه یک سیستم بسته به تئاتر و سینما موجب ضربه به هنر و کشور شده است.

این هنرمند سینما،‌ تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه هرچه شرایط را محدود کنیم و فلش هنرمندان را به سمت نظام تقویت کنیم انتقادات بیشتری مطرح می‌شود، ‌خاطرنشان کرد:‌ اگر در مرکز هنرهای نمایشی و واحد سینمایی وزارت ارشاد به هنر به عنوان یک کالای فرهنگی نگاه شود که قرار است به جامعه عرضه شود،‌ پس باید به تقاضا نیز توجه ویژه شود و با دقت و برنامه‌ریزی تدبیر کرد.

* باید موازنه میان عرضه و تقاضای هنری ایجاد شود 

طاهری با تاکید بر اینکه باید به یک موازنه و شرایط متعادل در بحث عرضه و تقاضای هنری دست پیدا کنیم، گفت: جامعه دارای سلایق مختلف و گوناگون است و به همین دلیل باید برای سلایق مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی، سیاسی و موضوعات دیگر کار هنری ارائه دهیم.

وی معضل اساسی در سینما و تئاتر امروز را ارائه یک نوع هنر خاص و نگاه تک محوری دانست و تصریح کرد: باید فیلم، تئاتر و سریال در ژانرهای مختلف داشته باشیم تا مخاطب را اقناع کنیم اما متاسفانه برخی افراد با تنگ نظری مانع ارائه کارهای هنری با سلایق مختلف می‌شوند.

* هنر امروز را باید یک مدیر سکان داری کند

این هنرمند سینما،‌ تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه قبول داشته باشیم علم مدیریت از مسئله هنر متفاوت است، خاطرنشان کرد: هنر ما که شامل سینما و تئاتر نیز می‌شود امروز نیازمند سکان داری است که علم مدیریت داشته باشد و با استراتژی خاص خود برنامه‌ریزی و هدف پیش برنده داشته باشد.

طاهری با انتقاد از اینکه متاسفانه در برخی بخش‌های هنری شاهد حرکت اهداف ضعیف و تخریبی هستیم، اضافه کرد: اهداف ضعیف مدیریت‌های کلان به مدیران میانی انتقال داده می‌شود که این متاسفانه مخرب بوده و به جامعه سینمایی و تئاتری لطمه وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولانی که در دولت جدید به روی کار می‌آیند باید به مسئله نظارت روی اهداف توجه ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید برای وضعیت سینمایی از لحاظ کیفی و کمی گام‌های مناسبی برداشته شود تا مخاطب را با هنر آشتی دهیم.

انتهای پیام/78008/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول