اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

فعالیت 500 کانون فرهنگی ‌هنری مساجد در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت 500 کانون فرهنگی‌ هنری مساجد در این استان خبر داد.

فعالیت 500 کانون فرهنگی ‌هنری مساجد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اسماعیل‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان در مجتمع خاتم‌الانبیاء (ص) رشت، اظهار کرد: قبل از سال 84 تعداد 100 کانون فرهنگی‌هنری مساجد در استان مشغول فعالیت بودند که پس از روی کار آمدن دولت نهم این تعداد به 500 کانون رسیده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما دو روحانی و عالم بزرگوار حضور دارند که برای انتقال مفاهیم دینی از زبان تمثیل سود می‌برند افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و آیت‌الله حائری شیرازی افرادی هستند که برای انتقال مفاهیم دینی از زبان تمثیل و مثل سود می‌برند.

این مسئول، با اشاره به دیدگاه آیت‌الله حائری شیرازی درباره نقش مساجد، اذعان کرد: وی نقش مسجد در جامعه را مانند نقش قلب در بدن می‌داند و معتقد است همانگونه که قلب خون‌های آلوده را پاک و شفاف می‌سازد مسجد نیز روح و روان انسان را پاک و مطهر می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حائری شیرازی نقش روحانی در مسجد را مانند نخ در تسبیح می‌داند، متذکر شد: نقش روحانی در مسجد مانند نقش تسبیح است برای دانه‌های تسبیح و زمانی که نخ تسبیح سالم باشد دانه‌های تسبیح بسیار زیبا و شکیل در کنار هم قرار می‌گیرند.

اسماعیل‌پور با تصریح بر اینکه عالمان دینی در طول تاریخ برای حفظ اسلام انعطاف فراوانی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: عالمان دین در طول تاریخ با انعطاف‌پذیری فوق‌العاده روح و روان مردم و به ویژه جوانان را به طرف حقانیت کشانیده‌اند و همین مسئله موجب ایستادگی مردم در مقابل فتنه‌گران شده است.

وی در آستانه میلاد مهدی موعود (عج)، یادآور شد: مهدی موعود (عج) عصاره تمام کمالات در آفرینش است.

اسماعیل‌پور، ارزش‌های متعالی در وجود مبارک ایشان رشد کرده و به برکت وجود حضرت مهدی (عج) از تمام نعمات الهی برخوردار هستیم.

وی با تصریح براینکه برای مقابله در برابر هجمه‌های دنیای غرب مولفه‌هایی قدرتمندی در دست داریم گفت: جنگ نابرابر و روانی دشمن با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای بسیار قوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، خاطرنشان کرد: ما نیز از مولفه‌های قدرتمندی مانند قرآن کریم، اهل بیت (ع) و مسجد برخوردار هستیم و با تکیه بر آنها یقیناً در مقابل تمام حرکت‌های روانی آنها ایستادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول