اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری اردبیل:

نشر 7 کتاب در حوزه هنری استان اردبیل/ حوزه هنری اردبیل سینما ندارد

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از تدوین و نشر هفت کتاب توسط حوزه هنری استان در سال جاری خبر داد.

نشر 7 کتاب در حوزه هنری استان اردبیل/ حوزه هنری اردبیل سینما ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، ساسان ناطق اظهار داشت: کتاب پژوهشی آیینی « روزی به طول تاریخ » نوشته اسماعیل خانی با محوریت عاشورا از جمله کتب در نظر گرفته شده برای چاپ است.

وی افزود: این کتاب روایتی از صبح تا ظهر عاشورا با نزدیک به یک هزار صفحه است که پیش‌بینی شده برای چاپ آن اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال مورد نیاز باشد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه تامین اعتبار چاپ کتاب با توجه به هزینه چاپ و کاغذ با مشکل مواجه است، بیان داشت: برای چاپ این کتاب منتظر تامین اعتبار هستیم.

ناطق گفت: کتاب مجموعه شعر «اسفار آفتاب» سروده کاظم نظری‌بقا، مجموعه « شعر ما » و کتاب « اونلارین گولوش سس‌لری » داستان‌های طنز از جنگ نوشته پری آخته از کتاب‌های آماده نشر دیگر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش خاطرات آزاده نیز خاطرات « ایرج دولت‌نژاد کوهساره » به قلم خود آزاده، خاطرات « بهرام زارعیان» به قلم پری آخته و « سید آسایشگاه 15 » خاطرات سید جمال ستاره‌دان به قلم ساسان ناطق از دیگر آثار در نوبت نشر حوزه هنری است.

حوزه هنری اردبیل سینما ندارد

ناطق در خصوص فعالیت‌های سینمایی حوزه هنری نیز یادآور شد: حوزه هنری استان اردبیل جزو استان‌هایی است که سینما ندارد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه حتی احداث مجتمع هنرهای دینی نیز نتوانسته این نیاز را رفع کند، تاکید کرد: با این وجود در سال گذشته هفت فیلمنامه بلند سینمایی با محوریت اجتماعی و دفاع مقدس در حوزه هنری تولید شد.

وی با یادآوری مشکلات امکاناتی ساخت فیلم در اردبیل، ادامه داد: ذهنیت حمایت از تولید فیلم در استان وجود ندارد و به همین دلیل تولیدات سینمایی در این استان قابل توجه نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: ضروری است با احیای فضاهای سینمایی و حمایت از فیلمسازان زمینه توسعه فعالیت‌های سینمایی فراهم شود.

انتهای پیام/62005/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول