اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد قم عنوان کرد

270 مسجد در قم دارای کانون فرهنگی هنری هستند

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: بیش از 420 کانون فرهنگی در 270 مسجد استان قم مشغول فعالیت هستند.

270 مسجد در قم دارای کانون فرهنگی هنری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در مدرسه امیرالمومنین(ع) و با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد با اشاره به اینکه در 270 مسجد قم کانون فرهنگی هنری تشکیل شده است اظهار کرد: در برخی مساجد دو کانون خواهران و برادران وجود دارد.

وی افزود: استان قم اهتمام فراوانی به کانون‌های فرهنگی هنری خواهران در مساجد دارد و دبیرخانه‌های آنها هم مجزا هستند تا از اختلاط جلوگیری شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه 16 هزار کانون فرهنگی در مساجد سراسر کشور تشکیل شده است گفت: در این بین 420 کانون در استان قم فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تشکیل کانون‌ها این است که این مراکز بازوی فرهنگی ائمه جماعات باشند و تاسیس آنها هم با امضای امام جماعت مسجد صورت می‌گیرد.

روحانی با بیان اینکه در چند سال گذشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم دستگاه برتر استان شناخته شده‌اند خاطرنشان کرد: جذب نوجوانان و جوانان با هدف آموزش معارف قرآنی و دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری کارکرد اصلی این کانون‌هاست.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از وجود 7 هزار مسجد دارای جلسات تفسیر روزانه در سراسر کشور خبر داد و افزود: تاکنون تفاسیر فراوانی از جمله 5 هزار جلد تفسیر نمونه خریداری و در این مراکز توزیع شده است.

وی تصریح کرد: طرح تبلیغ چهره به چهره در 29 استان کشور در حال اجرایی شدن است؛ قرآن بنی‌رضی نیز با قرائت شیعی به همت کانون‌های فرهنگی هنری سراسر کشور تهیه شده است.

روحانی از آیت‌الله مکارم شیرازی خواست توصیه‌هایی به منظور توجه افزون‌تر نسبت به مساجد به رئیس جمهور و سایر مدیران عالی کشور داشته باشد و افزود: باید روسای ارزشی در وزارت‌خانه‌هایی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به کار گماشته شوند زیرا ارتباط آنها با کانون‌های فرهنگی هنری بیشتر است.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول