اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تأکید کردند

حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح

ائمه جمعه جنوب تهران بر حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح تأکید کردند.

حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی، امام جمعه جوادآباد در خطبه‌های نمازجمعه جوادآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و مبعث پیامبر اعظم (ص)، شخصیت و سیره پیامبر (ص) و ضرورت تأسی به رسول مکرم اسلام (ص) را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر اعظم (ص) در ارتباط با توصیه به تقوا فرمودند « اتَّقِ‌اللّه حیث کنت و خالط الناس بخلق حسن و اذا عملت سیئة فاعمل حسنة تمحوها؛ یعنی هرکجا باشی، تقوای الهی را رعایت کن و با مردم با خلق نیک، معاشرت نما و زمانی که گناهی را مرتکب شدی با انجام عمل صالح آن را جبران و از بین ببر.»

امام جمعه جوادآباد ادامه داد: پیامبر (ص) می‌فرماید «مبادا لحظه‌ای از یاد خدا غافل بشوی، بلکه همیشه و همه جا تقوای الهی را رعایت کن و به یاد خدا باش» و دو مورد از مصادیق تقوا را این‌گونه بیان فرمودند که «اولاً با اخلاق نیک با مردم معاشرت کن و ثانیاً اگر گناهی را مرتکب شدی با عمل صالح آن را جبران کن و با عمل صالح گناهی را که انجام داده‌ای را محو کن.»

وی در ادامه با تأکید بر الگوپذیری از روش و زندگی رسول خدا (ص) اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنّا أَرْسَلْناکَ شاهِدًا وَ مُبَشِّرًا وَ نَذیرًا(45) وَ داعِیًا إِلَى اللّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجًا مُنیرًا(46)؛ ای پیامبر (ص) ما تو را به‌عنوان گواه و بشارتگر و هشداردهنده فرستادیم و قرار دادیم و دعوت‌کننده به سوی خدا و چراغی نوربخش باش.»  (سوره مبارکه احزاب)

حسینی با تأکید بر اینکه در این آیه خداوند پنج صفت را برای پیامبر (ص) نقل می‌کند که شامل شاهد، مبشر، نذیر، داعی الی‌الله و سراج منیر است، عنوان کرد: پیامبر (ص) شاهد بر اعمال امت است و مومنین مطیع خدا و رسول را به ثواب خدا و بهشت بشارت می‌دهد و کفار عاصی را به عذاب خدا و آتش او انذار می‌دهد و به اذن خداوند مردم را به سوی ایمان به خدای یگانه دعوت کند.

امام جمعه جوادآباد در خطبه دوم نیز با توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به جمعه 17 خرداد سال 54 واقعه جانسوز مدرسه فیضیه و دارالشفاء اذعان داشت: در این روز نوکران استعمار که آبروی نداشتند، خود را در خطر می‌دیدند خوی درندگی آنها را به مدارس دینی کشاند و در حالی که طلاب و مردم برای مقتولین 15 خرداد 42 سوگواری می‌کردند، یورش بردند و به مقدسات و علمای تراز اول توهین کردند و جنایتی را در تاریخ ثبت کردند که امام فرمود: سلام من بر مقتولین و مصدومین 15 خرداد و سلام من بر مصدومین و مظلومین 17 خرداد و سلام من بر طبقات اهل علم و خطبای محترم.

وی در ادامه با اشاره به شهادت آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی در زندان رژیم سفاک پهلوی در سال 1349 گفت: وقتی رژیم سفاک امام را تبعید کرد و به زعم خود تمام صداها را به جرم حمایت از رهبر ایران در گلوها خفه کرده بود، اما مجاهد بزرگوار آیت‌الله سعیدی این جو وحشت بار را از بین برد و در برابر جنایات بی‌شمار شاه و ایادی‌اش قیام کرد و وقتی خدمت امام رسید به امام عرض کرد: ظاهراً از این به بعد شما در مبارزات خود یاوران کمتری خواهید داشت. امام فرمود «سعیدی چه می‌گویی؟ به خدا قسم اگر تمام جن و انس پشت به پشت هم بدهند و در مقابل من بایستند من چون این راه را یافته‌ام از پای نخواهم نشست.» سعیدی می‌گوید با این حرف امام روح تازه‌ای در وجودم دمیده شد، و به فعالیت‌های انقلابی خود پرداخت با سخنرانی‌ها و جلسات و در این راه به شهادت رسید.

امام جمعه جوادآباد در ادامه با اشاره به فضیلت ماه شعبان گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص)  می‌فرماید «إنَّما سُمِّیَ شَعبانُ لأِنَّهُ یَتَشَعَّبُ فیهِ أرزاقُ المُؤمِنینَ؛ ماه شعبان، شعبان نامیده شده چون که روزی‌های مومنان در این ماه قسمت می‌شود» و همچنین امام صادق (ع) می‌فرماید «هرکس در ماه شعبان صدقه‌ای بدهد خداوند آن را پرورش می‌دهد مثل اینکه یکی از شماها بچه شترش را می‌پرورد تا آنکه در روز قیامت به حسابش برسد در حالی که به قدر کوه احد بزرگ شده باشد.»

حجت‌الاسلام حسینی ماه شعبان را که همسایه ماه رمضان دانست و با تاکید بر اینکه با این همه برکت، خود را محروم نکنیم، و با اشاره به سالروز ولادت امام حسین، ‌امام سجاد و حضرت ابوالفضل (علیهم‌السلام) گفت: پاسداران و جانبازان و آزادگان نمادهای عزت و شرف و استقلال کشورند. غیور مردانی که با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی ناپذیر خود در عرصه‌های مختلف از جمله سال‌های دفاع مقدس، امنیت و آسایش و سرافرازی را در میهن اسلامی برقرار و پابرجا کردند و در واقع این سه گروه با روحیه معنوی و تدین بالا و مردمی بودن و ولایی بودن و دارای روحیه شهادت طلبی افتخار دریافت مدال ویژه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود » را از بنیانگذار جمهوری اسلامی دریافت کردند. لذا در حال حاضر هم سپاه در عرصه نظامی و امنیتی و فنآوری علمی و دفاعی و در عرصه اقتصادی و سازندگی و در عرصه تحقق بسیج و ارتش بیست میلیونی و عرصه فرهنگی و سیاسی همانگونه که در سه دهه گذشته امید های فراوانی را بر مسئولان نظام و همه دوست داران نظام و انقلاب ایجاد کرده اند از این به بعد هم در تمام عرصه ها حضوری فعال و امید دهنده دارند و با آن روحیه معنوی و ولایی و ... از کشور و انقلاب صیانت خواهند کرد. 

خطیب جمعه جوادآباد با اشاره به توصیه اخلاق انتخاباتی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند سه باور در امام وجود داشت که به امام قاطعیت و شجاعت و استقامت می‌داد و در اینجا لازم به ذکر است که آن سه باور یعنی خداباوری و مردم باوری و خود باوری در مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هم وجود دارد چون که آن قاطعیت و شجاعت و استقامت را در طول 24 سال رهبری ایشان به وضوح مشاهده کرده‌ایم نه تنها ما بلکه دشمن کاملا به این مطلب اعتراف دارد چون اقتدار و نفوذ ایران افزایش یافته و هدایت و مدیریت مقام معظم رهبری ایران را به یک کشور شکست ناپذیر و مقاوم تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: دیپلماسی هدایت شده توسط مقام معظم رهبری راهبردها و سیاست‌های آمریکا در منطقه را با شکست سختی مواجه ساخت و ابهت آمریکا و متحدینش مجدداً شکست. بنابراین خواسته خداوند متعال و پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام و امام (ره) از حنجره ولایت صادر شد که انتخابات مظهر خداباوری است یعنی بر اساس تکلیف همه باید در سرنوشت کشورشرکت کنند و مردم باوری است یعنی مردم خودشان مسئولان کشور را انتخاب می کنند و مظهر خود باوری است.

حسینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با انتخابات گفت: باحضور پرشور و هیجان خود حماسه سیاسی خلق کنید و در اصل هر رأی شما رأی به جمهوری اسلامی است و انتخاب اصلح در مرتبه دوم است. 

حضور پرشور مردم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است

امام جمعه خیرآباد نیز در نماز عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته با تأکید بر حضور حداکثری و انتخاب نامزدهای اصلح گفت: حضور پرشور مردم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک بعثت رسول مکرم اسلام (ص) عید مبعث را بزرگ‌ترین عید اسلامی و عید بشریت دانست و گفت: در مبعث حضرت رسول (ص) بهترین شخصیت عالم برای بزرگترین اهداف و تکریم مکارم اخلاقی به بعثت رسید و ما باید با تمام توان در جهت تکریم مقام والای پیامبر اعظم (ص) تلاش کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: مردم غیور ایران اسلامی روز 24 خرداد با حضور حداکثری خود و با خلق حماسه سیاسی بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می‌زنند.

امام جمعه خیرآباد انتخاب اصلح را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: مردم ضمن حضور حداکثری باید با هوشیاری فرد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/2462/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول