اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

مردم پیروز انتخابات 24 خرداد هستند

امام جمعه لاهیجان گفت: مردم در امتحان انتخابات بزرگ 24 خرداد پیروز و دشمنان نظام مردود می‌شوند.

مردم پیروز انتخابات 24 خرداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک مبعث رسول خدا (ص)، اظهار کرد: زمانی که پیامبر به‌ سن‌ 40 سالگی‌ رسید، خدای‌ رؤف‌ دل‌ حضرت‌ را از تمام‌ دل‌ها بهتر، خاشع‌تر، مطیع‌تر و بزرگ‌تر یافت‌.

وی با ذکر روایتی از پیامبر (ص) درباره نافرمانی بنده از خدا، افزود: پیامبر (ص) فرمود، آغاز نافرمانی خدا از شش چیز شامل دنیاپرستی، ریاست‌پرستی، زن‌پرستی، شکم‌پرستی، راحت‌طلبی و دوستی خواب است.

خطیب جمعه لاهیجان، مبعث رسول خدا (ص) را همراه با حوادث زیادی دانست و اضافه کرد: نزول قرآن کریم، به یادگار گذاشتن امامت و تمدن بزرگ اسلامی از جمله حوادث مهمی است که رخ داد.

وی با تصریح بر اینکه پیامبر (ص) استقامتش از تمام سفرای الهی بیشتر بود، گفت: پیامبر خود فرمودند که هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

صرفی‌پور با ذکر روایتی، جایگاه پیامبر (ص) نزد خداوند را تشریح کرد و ادامه داد: در روایتی است که موسی (ع) وقتی آن همه اکرام از خدا دید که دریا برایش شکافته و تورات به او داده شد، گفت خدایا مرا طوری احترام کردی که هیچکس را اینگونه اکرام نکرده‌ای، خدا فرمود که ای موسی آیا نمی‌دانی که محمد (ص) در نزد من از تمام ملائکه‌ام و مخلوقاتم برتر است.

وی به فرا رسیدن ماه شعبان اشاره کرد و یادآور شد: این ماه متعلق به رسول خداست و هرکس برای محبت به آن حضرت و تقرب الی‌الله روزه بگیرد، خداوند در قیامت او را به کرامت‌های خود نزدیک می‌کند.

امام جمعه لاهیجان خاطرنشان کرد: در ماه شعبان صدقه و صلوات و استغفار و دعای مخصوص و مناجات شعبانیه سفارش شده است.

وی با بیان اینکه سوم شعبان روز پاسدار نامگذاری شده است، عنوان کرد: روز میلاد امام حسین (ع) را روز پاسدار نامگذاری کردند که به‌جا و حقیقی است، چراکه پاسداران رهرو بزرگ پاسدار بشریت امام حسین (ع) هستند و این روز را به پاسداران لاهیجان تبریک می‌گوییم.

صرفی‌پور افزود: سپاه پاسداران شجره طیبه‌ای است که نهالش به دست امام (ره) امت و شخصیت الهی غرس شده است.

وی با بیان اینکه سپاه خدمات فراوانی برای کشور در مبارزه با منافقان و ضد انقلاب انجام داده است، گفت: سپاه در دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس در سنگرهای عمرانی و علمی و عقیدتی و نظامی خدمات زیادی ارائه کرده است و به همین دلیل دشمن از سپاه هراس دارد و به واسطه ترس از سپاه جرأت حمله ندارد.

خطیب جمعه لاهیجان با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، اذعان کرد: حضرت ابوالفضل‌ (ع) چنان‌ مردم‌ دوستدار ولایت‌ را تحت‌ تأثیر قرار داده‌ که‌ در بین‌ شهدای‌ کربلا ویژه است و ارادت‌ خاصی‌ نسبت به‌ او وجود دارد.

وی اضافه کرد: حتی‌ مردم‌ عراق‌ نیز علاقه‌ خاصی‌ به‌ عباس‌ علمدار در خود احساس‌ می‌کنند و دلیل این ارادت خاص به باب‌الحوائج قمر بنی هاشم وفاداری ایشان است.

صرفی‌پور افزود: پیامبر خدا (ص) فرمود هر کس‌ در راه‌ خدا مجروح‌ شود در روز قیامت‌ بویش‌ مانند‌ بوی‌ مشک باشد و رنگش‌ مانند رنگ‌ زعفران‌ و نشان‌ شهیدان‌ بر اوست.

وی در آستانه برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: هفته آینده روز امتحان بزرگ ملت ایران است و در این امتحان بزرگ ملت عزیز ایران پیروز و دشمنان نظام اسلامی مردود می‌شوند.

امام جمعه لاهیجان با خطاب به جوانان، تصریح کرد: جوانان عزیز که در دوره مبارزات مردم قبل و در ابتدای انقلاب نبودید تا شاهد مجاهدت‌های عظیم امام (ره) و مردم باشید، وظیفه دارید تاریخ انقلاب را مطالعه کنید و اینکه این انقلاب یک پدیده عادی نیست، یک انقلاب معمولی نیست و از جنس انقلاب‌هایی که در کشورهای دیگر رخ داده نیست، دست امام زمان (عج) بالای این انقلاب قرار دارد.

وی درباره عامل مکروه بودن لباس نمازگزار، اذعان کرد: پوشیدن لباس سیاه و چرک و تنگ، لباس شرابخوار و لباس کسى که از نجاست پرهیز نمى‏کند و لباسى که نقش صورت دارد و دست کردن انگشترى که نقش صورت دارد و... مکروه است.

صرفی‌پور خاطرنشان کرد: پیامبر فرمود علامت ظهور آن است که سه ندا درگاه رجب بلند می‌شود، ندای نخست می‌گوید لعنت خدا بر ستمگران، دومین ندا می‌گوید نزدیک شونده نزدیک شد و سومین ندا می‌گوید در خورشید پیکر انسانی را مشاهده می‌کنید که می‌گوید مهدی مبعوث شد و هلاک ستمگران در این روز است.

اونتهای پیام/2300/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول