اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

شعار زیاد است باید دنبال مرد عمل بود/انتخابات شوراها تحت‌الشعاع قرار نگیرد

امام جمعه تبریز گفت: این روزها از سوی نامزدها شعار زیاد داده می‌شود اما ملت باید دقت به خرج داده و از میان افراد حاضر کسی که مرد عمل است را انتخاب کند.

شعار زیاد است باید دنبال مرد عمل بود/انتخابات شوراها تحت‌الشعاع قرار نگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی این شهر با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده و معاندان داخلی و خارجی نظام از مدت‌ها قبل تمام تلاش و همت خود را در راستای تضعیف نظام و ممانعت از حضور مردم در این عرصه خطیر به کار بسته‌اند، تصریح کرد: شواهد و مستندات حاکی از آن است که توطئه‌های دشمنان همگی بی‌اثر و نقش برآب است و آحاد جامعه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمود "با حضور خود در صحنه انتخابات دشمنان را مایوس سازید"، ندای ولایت را لبیک خواهند گفت.

وی تصریح کرد: حضور پرشور و عظیم مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، مظهر حماسه سیاسی است و به یقین حضور عظیم و گسترده مردم در انتخابات پیش رو تمام دسیسه‌ها و ترفندهای دشمن را خنثی خواهد کرد.

نماینده مردم آذربایجان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه لازمه این امر را حضور آگاهانه مردم در صحنه انتخابات همراه با شعور، رشد و بالندگی سیاسی عنوان کرد و گفت: این امر مبنای خلق حماسه‌ای دیگر در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی خواهد بود.

وی، نقش ملت ایران را در شرایط کنونی با خلق حماسه سیاسی بسیار موثر دانست و بیان کرد: ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای بار دیگر توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و بر پایبندی خویش به انقلاب و نظام خواهند افزود.

امام جمعه تبریز افزود: دشمن می‌خواهد سرمایه نظام یعنی انتخابات را مدیریت کند و با استفاده از عرصه انتخابات و اوج‌گیری شور و شعف جامعه برای التهاب‌آفرینی و تنش‌سازی در کشور بهره گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در مراسم ارتحال امام خمینی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در خصوص امام راحل عنوان داشتند که سه باور در امام بزرگوار وجود داشت که همین سه باور به ایشان قاطعیت، شجاعت و استقامت می‌داد.

آیت‌الله شبستری افزود: ایشان فرمودند که باور به خدا، باور به مردم و باور به خود،  سه باور نه فقط در وجود امام و تصمیم امام بلکه در همه حرکت‌های امام خود را به معنای واقعی کلمه نشان داد. امام با دل خود با مردم حرف زد و مردم هم با جان خود به او لبیک گفتند و به وسط میدان آمدند، مردانه ایستادند و حرکتی که از هیچ نقطه‌ای از دنیا نسبت به آن نگاه محبت‌آمیزی وجود نداشت و دست کمکی دراز نشد، این حرکت به تدریج به سمت پیروزی رفت و در نهایت به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: رهبری در ادامه عنوان کردند که این سه باور امام را زنده و جوان نگه داشت. فکر امام، راه امام و طریقه امام را ماندگار و ثابت کرد برای این ملت، آن وقت همین سه باور به تدریج در مردم ما، جوانان و قشرهای گوناگون ما همگانی شد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: رهبری در ادامه فرمودند که خصوصیات امام باعث شد امید و اعتماد به نفس و توکل به خدا ظهور یافت و جای یاس و تاریک‌نمایی را گرفت. جای بدبینی را گرفت. مردم ایران روحیات خود را تغییر دادند. خدای متعال هم وضع آنها را تغییر داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: رهبری همچنین عنوان داشتند که امام با اصول و مبانی‌اش و نقشه راهش برای ملت ایران یک موجود جاودانه است. نقشه راه در اختیار امام است و آن را به ما عرضه کرد.

اصول امام راحل در عرصه‌های مختلف

امام جمعه تبریز در ادامه تصریح کرد: نکته مهم دیگری که رهبری در مراسم ارتحال امام راحل بیان کردند این بود که ایشان فرمودند، در سیاست داخلی اصول امام عبارت است از تکیه به رای مردم، تامین اتحاد ملت، مردمی بودن و غیراشرافی بودن حکمرانان و زمامداران، دلبسته بودن مسئولان به مصالح ملت و کار و تلاش همگانی برای پیشرفت کشور.

وی افزود: رهبری عنوان کردند که در سیاست خارجی اصول امام عبارت بود از ایستادگی در مقابل سیاست‌های مداخله‌گر و سلطه‌طلب، برادری با ملت‌های مسلمان، ارتباط برابر با همه کشورها به جز کشورهایی که تیغ را بر روی ملت ایران کشیدند و دشمنی می‌کنند، مبارزه با صهیونیسم، مبارزه برای آزادی کشور فلسطین، کمک به مظلومان عالم و ایستادگی در برابر ظالمان.

آیت‌الله شبستری گفت: رهبری در عرصه فرهنگ نیز اصول امام را نفی فرهنگ اباحی‌گری غربی، نفی جمود و تحجر و نفی ریاکاری در تمسک به دین همچنین دفاع قاطع از اخلاق و احکام اسلام، مبارزه با ترویج فحشا و فساد در جامعه عنوان کردند.

وی افزود: تکیه به اقتصاد ملی، عدالت اقتصادی در تولید و توزیع، دفاع از طبقات محروم، مقابله با فرهنگ سرمایه‌داری و احترام به مالکیت همچنین رد فرهنگ ظالمانه سرمایه‌داری احترام به سرمایه، مالکیت و کار را رهبری اصول امام مورد در اقتصاد خواندند.

آیت‌الله شبستری اظهار کرد: هضم نشدن در اقتصاد جهانی و استقلال در اقتصاد ملی جزو اصول امام در اقتصاد است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که اینها در فرمایشات امام واضح است، امام توقعش از مسئولان این بود که با اقتدار و مدیریت عاقلانه و مدبرانه این اصول را پیش ببرند، ملت ایران می‌تواند با این توانایی‌ها و استعدادهایی که دارد و با این انسان‌های برجسته‌ای که در کشور وجود دارد، می‌تواند راه طی شده‌ای را که تجربه سی و چند ساله انقلاب است با قدرت و همت جاذم‌تر و بیشتر ادامه دهد و الگوی حقیقی و واقعی برای ملت‌های مسلمان باشد.

انتخابات مظهر هر سه باور امام راحل

امام جمعه تبریز اظهار کرد: به فرموده رهبری انتخابات مسئله حساس و زنده این روزهای ماست و مظهر هر سه باوری است که در امام وجود داشت و باید در ما وجود داشته باشد، مظهر خداباوری است چون تکلیف است،وظیفه داریم در سرنوشت کشور دخالت کنیم، مظهر مردم‌باوری است چون انتخابات مظهر اراده آحاد مردم است و مردم هستند که مسئولان کشور را انتخاب می‌کنند همچنین مظهر خودباوری است چون هر کسی که رای در صندوق بیاندازد احساس می‌کند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است.

وی گفت: اصل مطلب در مسئله انتخابات، ایجاد حماسه سیاسی است، حضور حماسی مردم در پای صندوق هاست.

انتخابات شوراها تحت‌الشعاع ریاست جمهوری قرار نگیرد

وی در ادامه انتخابات شوراها را مهم خواند و تاکید کرد: شوراها از متن اجتماع و مردم برخاسته‌اند و مظهر کامل مشارکت مردم در اداره شهرها و روستاها هستند.

امام جمعه تبریز گفت: با تشکیل شوراها یکی از مهم‌ترین اصول قانون اساسی تحقق یافت و زمینه برای ورود برگزیدگان مردم به عرصه‌های مدیریتی شهرها و روستاها هموار شد تا بستری به منظور مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها فراهم شود.

وی افزود: شوراها یعنی سپردن اداره حکومت به دست مردم، به این دلیل مردم باید در انتخاب خود نهایت دقت را به عمل آورده و کسی را انتخاب کنند که بتوان او را به معنی واقعی کلمه خدمتگزار مردم دانست.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: همه مردم باید در شرایط کنونی احساس تکلیف کرده و با حضور در صحنه انتخابات در سرنوشت شهر و روستای خود مشارکت فعال داشته باشند.

وی در ادامه با انتقاد از عدم دقت از سوی هیئت‌های نظارت در تایید صلاحیت اکثر ثبت‌نام ‌کنندگان در انتخابات شوراها افزود: با توجه به کثرت افراد باید دقت شود تا افرادی برای شوراها انتخاب شوند که در درجه اول متدین بوده و در ادامه کار‌آمد و شایسته باشند چرا که شوراها مظهر مشارمت مردم در نظام اسلامی هستند.

امام جمعه تبریز گفت: مطمئن هستم که هفته آینده به عنوان روز سرنوشت‌ساز برای ملت ایران، مردم با حضور پای صندوق‌های رای ضمن عمل به تکلیف شرعی و ملی خود، با انتخاب آگاهانه و شور حماسی چنان صحنه ماندگاری را خلق خواهند کرد تا تا ابد دنیا را در بهت و حیرت نگه خواهد داشت.

وی در ادامه از شرکت گسترده مردم به خصوص مردم آذربایجان در مراسم 14 و 15 خرداد تقدیر کرد و این امر را ناشی از وفاداری ملت به امام و انقلاب دانست.

امام جمعه تبریز همچنین عید مبعث و اعیاد پیش رو را به مردم و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت. 

انتهای پیام/60001/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول