اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان:

رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدهای شوراها الزامی است

امام جمعه دهگلان با اشاره به آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای شوراهای اسلامی بر رعایت اخلاق انتخاباتی تأکید کرد و آن را زمینه‌ای برای حضور باشکوه مردم در این عرصه سیاسی دانست.

رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدهای شوراها الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا  ملاجمال جعفری در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان اظهار کرد: این روز، روزی است که در آن پیامبر گرامی اسلام(ص) برای هدایت بشریت برانگیخته شده و به سوی سعادت آنها شتافته و با این بعثت تحولی شگرف و اساسی را برای بشریت به ارمغان آورد

وی ادامه داد: دور کردن مردم از جهالت و خرافه‌پرستی و دستیابی به وحدت مسلمانان، بخشی از دستاوردهای ارزشمند بعثت آن پیامبر نور و رحمت بود.

ماموستا جعفری خاطرنشان کرد: برانگیخته شدن آن حضرت به مقام والای نبوت، حساس‌ترین و مهم‌ترین فراز تاریخ درخشان اسلام است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از بعثت، منادی وحدت و یکپارچگی در میان مسلمانان شد و بر اثر آن انسجامی اساسی و ماندگار در ملت رسول‌الله (ص) به وقوع پیوست.

امام جمعه دهگلان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان از حضور نامزدهای شورای شهر بر برگزاری انتخابات باشکوه و خلق حماسه سیاسی تأکید کرد.

ماموستا جعفری، کاندیداتوری در انتخابات را یک واجب کفایی دانست و عنوان کرد: کاندیداتوری در انتخابات حکم واجب کفایی را دارد که اگر یک عده‌ای خود را در معرض انتخاب قرار دادند، این مسئله از بقیه ساقط می‌شود، اما اگر کسی شرکت نکند بر افراد واجد شرایط واجب است تا خود را نامزد انتخابات کنند.

امام جمعه شهر دهگلان، رعایت اخلاق در تبلیغات و معرفی نامزدها را مهم توصیف کرد و افزود: نامزدهای انتخابات می‌توانند از طرق مختلفی چون حضور در جمع مردم، سخنرانی، تبلیغات کاغذی، چاپ پوستر و ... به تبلیغ بپردازند، اما در تبلیغات باید اسلام را مرز قرار داده و از رفتارهایی که با دین مبین اسلام مغایرت دارد پرهیز کنند.

جعفری، تخریب رقیب، غیبت، تهمت به کاندیداهای دیگر و حتی طعنه و کنایه زدن به دیگران را از مصادیق گناه برشمرد و افزود: انتخاب شدن بار سنگینی است که مردم به دوش نامزدها می‌گذارند لذا باید در همه مراحل خداوند را مد نظر قرار داد و برای توفیق در خدمت از خداوند کمک خواست.

وی به نکته‌ای مهم در رأی دادن اشاره کرد و یادآور شد: در انتخابات اگر قانون به ما اجازه داده تا 7 نفر را انتخاب کنیم باید همان 7 نفر را انتخاب کنیم و نامزدها نیز از هواداران خود نخواهند که تنها به آنان رأی دهند.

امام جمعه دهگلان، رأی‌دادن به یک نامزد و عدم استفاده از فرصت رأی‌دهی به دیگران و نیز رأی دادن فامیلی را خارج از دایره الهی دانست و خواستار رأی دادن مردم بر مبنای شایسته‌سالاری تمام و کمال شد.

انتهای پیام/79013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول