اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

تک‌رای دادن در انتخابات شوراها مذموم است

امام جمعه موقت لنده با بیان اینکه‌ انتخابات مظهر رشد سیاسی ملت است، گفت: تک‌رای دادن در انتخابات شوراها مذموم است.

تک‌رای دادن در انتخابات شوراها مذموم است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لنده با اشاره به آثار رعایت تقوا در زندگی، اظهار کرد: تزکیه نفس و جهاد اکبر از ملزومات رسیدن به نهایت تقوا بوده که با رعایت آن می توان به بالاترین درجه یعنی قرب الهی رسید.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: مبعث رسول گرامی ‌اسلام آغاز آزادی انسان‌ از بند هواهای نفسانی و رسیدن به قرب الهی بوده است.

امام جمعه موقت لنده گفت: غایت بعثت همان است که در قرآن کریم سوره جمعه آمده و آن فرستادن رسولی از سوی خدا بوده تا کتاب راهنما و هدایت بشر و سفره‌ی نعمت‌های الهی را در زمین بگستراند تا هر کدام از انسان‌های آزاده‌ای که در این جهان زندگی می‌کند به اندازه توان و استعدادش از آن بهره گیرد.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: خداوند در یکی از آیات قرآن کریم، وضعیت دوران قبل و بعد از بعثت پیامبر را این گونه ترسیم کرده است: «به تحقیق خداوند بر آنان منت نهاد و در میان خودشان رسولی را برانگیخت؛ رسولی از خودشان که آیات او را بر آنان تلاوت کند و آنان را تهذیب و تزکیه نماید و رشد و تعالی ببخشد و کتاب و حکمت به ایشان بیاموزد؛ اگرچه پیش از آن در گمراهی آشکاری به سر می‌بردند».

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن 24 خرداد و خلق حماسه سیاسی ملت ایران اظهار کرد: انتخابات مظهر دموکراسی و حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا عدم حضور در انتخابات را بزرگترین ضربه فرد به خود دانست و گفت: کسی که در انتخابات حضور نیابد معلوم است به آینده و سرنوشت خود بی‌تفاوت است.

وی افزود: 34 سال است ملت ایران خلق حماسه را درون خود پروانده و با 34 حماسه آْن را رنگین کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه لنده گفت: یکی از انتخابات مهم ایران اسلامی انتخابات ریاست جمهوری بوده که سرنوشت چهارساله‌ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... کشور را مشخص می‌سازد.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا یاد آور شد: دشمنان ایران اسلامی لنز دوربین‌های خود را به سمت ایران نشانه رفته‌اند و منتظرند ببیند که ایران اسلامی امسال چه حماسه دیگری را دنبال می‌کند.

وی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و اذعان داشت: هیچ انتخاباتی نباید بقیه انتخابات‌ها را کم‌رنگ کند بلکه باید شور و هیجان را برای آن به ارمغان بیاورد.

امام جمعه موقت لنده با بیان اینکه‌انتخابات مظهر رشد سیاسی ملت است، گفت: ایران اسلامی با حضور حماسی مردم در پای صندوق های رأی، 24 خرداد ، سی و چهارمین حماسه سیاسی خود را تجربه می‌کند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: هر دو انتخابات مهم و اثر گذار خواهد بود و کشور را به سمت تعالی و پیشرفت رهنمون خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انتخاب اصلح باید با حضور حداکثری مردم که پشتوانه نظام و کشور است صورت پذیرد.

امام جمعه موقت لنده یادآور شد: تک رأی دادن در انتخابات شوراهای اسلامی امری ناپسند بوده و رأی سرنوشت‌ساز انسان را ناقص و ابتر می‌کند.

وی با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و گفت: پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی از راه و هدف سیدالشهدا دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام را وجهه همت خود قرار دادند و ایرانی نیرومند را برای گسترش اسلام و مسلمین به وجود آوردند.

سرپرست تبلیعات اسلامی لنده افزود: ایام شعبان ولادت‌ها و مراسمات متعدد دیگری هم دارد از آن جمله می‌توان به میلاد حضرت ابوالفضل(ع) روز جانباز نیز اشاره کرد.

وی گفت: جانبازان سرافراز ایران اسلامی برگرفتگی آرمان و هدف خود را در طول دوران دفاع مقدس از حضرت ابوالفضل نشان داده و در راه رسیدن به پیروزی با نهایت استقامت و صبر توانستند به سر منزل مقصود برسند.

انتهای پیام/82013/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول