اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد

ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی

خطیب نماز جمعه کرمان گفت: اخلاق انتخاباتی مهمترین محور است که اگر رعایت نشود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد.

ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌‌الاسلام‌ محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته مرکز استان انتخاب را حاصل بعثت دانست و اظهار داشت: باید حد اعلای خوبی‌ها به مردم نشان داده شود و کنار هم جمع کردن خوبی‌ها تنها از عهده پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) بر می‌آید.

وی تصریح کرد: همان طور که حجت‌الاسلام قرائتی اشاره کرده در تمام قرآن اسمای الهی به هیچ پیامبری به جز پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) اختصاص داده نشده است و خداوند متعال صفات رئوف و رحیم را به ایشان نسبت داده است.

خطیب نماز جمعه کرمان تبعیت انسان از بعثت پیامبر (ص) را به دلیل انتخاب از سوی خداوند مهم دانست و بیان داشت: لازمه حیات انسان در نظام طبیعت داشتن اختیار است و انسان با اجبار نمی‌تواند زندگی کند.

وی با اشاره به فرموده امیرالمؤمنان (ع) در حکمت 78 نهج‌البلاغه تصریح کرد: خداوند به بندگان مواردی را امر کرده و دستور می‌دهد، اما اطاعت و انتخاب این اوامر به دلیل ترسیم خوبی‌ها و بدی‌ها اختیاری است.

قاسمی‌‌زاده اذعان داشت: اگر انسان قدرت انتخاب نداشته باشد در مقابل قدرت لایزال الهی فردای قیامت قدرت پاسخگویی در مقابل خداوند متعال را ندارد و امتحانات این دنیا را به خوبی پشت سر نمی‌گذارد.

خطیب نماز جمعه کرمان با اشاره به آیات قرآن بیان داشت: ادعای ایمان به خداوند کافی نیست و حتما انسان مورد آزمایش و امتحانات الهی در این دنیا قرار می‌گیرد.

وی سعادت اخروی انسان را متکی به نوع انتخاب‌های او در این دنیا عنوان کرد و گفت: طبیعت انسان به انتخاب‌ است و برترین بندگان آنهایی هستند که عقل خود را به کار می‌گیرند و دقیق‌ترین و شایسته‌ترین انتخاب‌ها را انجام می‌دهند.

قاسمی‌زاده انتخاب لباس، دکوراسیون منزل و ... را از جمله انتخاباتی برشمرد که عواقب و تاثیرش تنها به فرد و خانواده‌اش بر‌می‌گردد، اما برخی از انتخاب‌های انسان را مهم و سرنوشت‌ساز خواند که نه تنها بر خود فرد و خانواده تاثیرگذار است، بلکه جامعه را تحت تاثیر قرار میِ‌دهد.

وی افزود: فردی که وارد نظام اجتماعی می‌شود و با کارهایی که انجام می‌دهد، امروز و فردای یک جامعه را می‌سازد، اگر انتخاب رئیس جمهور مهم است به دلیل آن است که سرنوشت چهار سال دیگر کشور را رقم می‌زند.

خطیب نماز جمعه کرمان تاکید کرد: حساسیت انتخاب در زندگی اجتماعی آنجایی فراتر از خانه و خانواده می‌رود که در هر امری شاهد اثرگذاری اجتماعی آن باشیم.

قاسمی‌زاده با سفارش به تقوا و تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد بزرگ این ماه ابراز داشت: افرادی که برای دفاع از اسلام و آرمان‌های آن فداکاری کرده و توفیق یافتند به درجه جانبازی رسیدند و تا آخرین توان باید از آرمان‌های این نظام پاسداری کنند.

وی ضمن قدردانی از افرادی که به پاسداران و جانبازان نظام خدمت می‌کنند، تصریح کرد: پاسداران تا این انقلاب و تا این نظام جاری است، همانند هشت سال دفاع مقدس باید به کمک در تمام عرصه‌ها بشتابند.

امام جمعه موقت کرمان دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خلق حماسه‌ای پرشور در انتخابات 24 خرداد را وجود سه عنصر اسلام، رهبری و مردم عنوان کرد که پایه‌های این نظام را تشکیل می‌دهد و بیان داشت: اسلام و رهبری متعلق به مردم هستند که با مشارکت در عرصه‌های حساس باید از آن‌ها حفاظت کرد.

وی متذکر شد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران هم اظهار دشمنی و هم اعمال دشمنی می‌کنند و برای غلبه دشمنی‌هایشان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

قاسمی‌زاده دلیل حساسیت و اعمال توطئه‌های روزافزون دشمنان را مستأصل نشدن ملت غیور ایران از آسیب‌های دشمن و دست نکشیدن از آرمان‌های انقلاب بیان کرد و گفت: آنهایی که خود را سردمداران حقوق بشر می‌دانند برای ستیزه و مقابله دست به تحریم غذا و دارو می‌زنند که تحریم یک نقطه آغاز و پایانی بی‌انتها دارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به این انتخابات چشم دوخته‌اند، عنوان کرد: کمرنگ جلوه دادن این انتخابات نشانه اثرگذاری تحریم‌ها و نقشه‌های دشمن است که خیال می‌کنند به هدفشان رسیده‌اند و ما باید جلوی این اتفاق را بگیریم.

خطیب نماز جمعه کرمان اذعان داشت: زمانی که ملت غیور ایران حماسه‌ای مانند نهم دی ‌ماه را خلق کنند، دشمن ناکام مانده و مجبور به عقب‌نشینی می‌شود به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند هر رأیی که مردم به هر نامزد بدهند در درجه نخست یک رأی به جمهوری اسلامی ایران است.

قاسمی‌‌زاده از مردم خواست تا تحت ‌تاثیر حرف‌های بیگانه قرار نگیرند، چرا که افراد پای صندوق‌های اخذ رای امانت‌دار هستند که آن‌ها را به عنوان مومن می‌شناسیم و چندین سال در این امر خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبری در هر نظامی بالاترین شأن و منزلت را دارد و همان گونه که بارها و حتی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرمودند به هیچ نامزدی انتصاب ندارند و نامزدها نباید با زدن حرف‌هایی به این منزلت آسیب برسانند.

امام جمعه موقت کرمان همگان را به رعایت اخلاق انتخاباتی سفارش کرد و بیان داشت: از صدر انقلاب این نخستین باری است که دو انتخابات همزمان برگزار می‌شود و حساسیت فوق‌العاده‌ای دارد در این زمان اخلاق انتخاباتی مهمترین محور است که اگر رعایت نشود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: نامزدها باید به مردم قول دهند با درایت و پشتکار مشکلات را از سر راه مردم برداشته و حاشیه‌ نسازند و علاوه بر رفع معضلات اقتصادی راه را برای نفوذ دشمن باز نکنند.

انتهای پیام/80028/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول