اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

رقابت بیش ‌از 5 هزار نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخابات امسال 5 هزار و 381 نفر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رقابت بیش ‌از 5 هزار نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز قبل از نماز جمعه در جمع نمازگزاران بیرجند ضمن تبریک روز بعثت نبی اکرم(ص) اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران معنا و مفهوم خاص دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات بسیار پرمعنا است، گفت: انتخابات یادآور بسیاری از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی و ادامه آن بوده است.

شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی هویت انقلاب است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما در بدو و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شعارهایی مبتنی بر تعالی اسلام سر داده‌ایم، تصریح کرد: با رهبری پیامبر گونه امام خمینی (ره) مبانی درست و دقیقی بر اساس این شعارها تبیین کرده‌ایم.

رشید از مهم‌ترین و ماندگارترین شعار که منشأ بیداری اسلامی و جهانی شده خبر داد و افزود: شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی در واقع هویت انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این شعار مهمترین شعار استراتژیکی است که در همه زمان‌ها و در آینده اثرات سازنده آن در همه دنیا گذاشته می‌شود.

برگزاری انتخابات در ایران در عین امنیت است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود از بهترین انواع انتخابات در همه دنیا است، گفت: انتخابات در کشور ایران از نظر کیفیت، امانت‌داری، سلامت و حضور حداکثری مردم در دنیا نظیر ندارد.

رشید اضافه کرد: کشورهای امریکایی و اروپایی که خود را مدعیان حقوق بشر و انتخابات خود را مظهر تبلور اراده مردم می‌دانند، انتخابات را با اراده جمعی از توده‌ها، اقلیت‌ها، شرکت‌های خصوصی برگزار می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه در انتخابات کشور ایران هیچ گونه اختلالی به وجود نمی‌آید، یادآور شد: در ایران همه مردم، توده‌های مختلف، جوانان، زن و مرد سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

انتخابات ضامن بقاء نظام جمهوری اسلامی

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: مردم با تکیه بر قرآن و اسلام، توجه به سخنان پیامبر(ص) و فرمایشات مقام معظم رهبری هوشیارانه و با هدف در صحنه انتخابات حاضر می‌شوند.

رشید با بیان اینکه انتخابات ایران سرآمد انتخابات دیگر کشورها است، تصریح کرد: انتخابات ضامن استقلال و آزادی مردم و بقاء و تثبیت نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید از امکانات برای خلق حماسه سیاسی در ترازی بالا استفاده کنیم، گفت: این حماسه باید در حافظه تاریخ ثبت شود تا آیندگان از خلق کنندگان این حاسه به عنوان یک حماسه بزرگ مانند حماسه هشت سال دفاع مقدس یاد کنند.

تبلیغات انتخاباتی تا 24 ساعت قبل از رأی‌گیری

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خلق حماسه سیاسی همت همه جانبه و حضور تمام اقشار و گروه‌های مردم را برای تحول درست آن می‌طلبد.

این مسئول با بیان اینکه تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی تا 24 ساعت قبل از زمان رأی‌گیری ادامه دارد، متذکر شد: در خراسان جنوبی 5 هزار و 381 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی یکی از دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی را امنیت اجتماعی دانست و ابراز داشت: امروزه کشور ایران از امنیت پایداری برخوردار است و خراسان جنوبی بالاترین امنیت را در کشور دارا است.

کمترین نرخ بیکاری کشور در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی کمترین جرایم را در کشور دارد، ادامه داد: در امر مرزبانی خراسان جنوبی بهترین مرزبانی را در سطح کشور دارا است.

رشید از کاهش نرخ بیکاری از 13 درصد به 6.8 درصد در سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در حوزه راه، سد سازی، گازرسانی، آبرسانی و غیره در خراسان جنوبی در حال اجرا است، متذکر شد: پروژه واگذاری 10 هزار واحد مسکونی با اعتبار 270 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 91 درصد مردم خراسان جنوبی در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری شرکت داشته‌اند، اذعان داشت: خراسان جنوبی در مشارکت و خلق حماسه دیگر جلودار است.

انتهای پیام/69021/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول