اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

هزینه‌کرد 18 میلیارد ریالی برای طرح‌های هادی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان از هزینه شدن مبلغ 18 میلیارد و 770 میلیون ریال اعتبار به منظور اجرای طرح‌های هادی این استان خبر داد.

هزینه‌کرد 18 میلیارد ریالی برای طرح‌های هادی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم صبح امروز در بازید از طرح‌های هادی برخی از روستاهای خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح‌های هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستاها هستند که زمینه‌ای مناسب به منظور توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن منطقه به وجود می‌آورند.

وی ادامه داد: تامین و توزیع عادلانه امکانات اجتماعی، تولیدی و رفاهی در میان روستاییان، نظارت و توسعه کالبدی روستاها و توجه ویژه به منظور توسعه مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی به آنها از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های هادی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: برنامه‌ریزی برای مشارکت روستاییان در تهیه و اجرای طرح هادی در راستای شعار همه با هم، ساماندهی شبکه منظم از نظام توزیع خدمات و کالا در سطح روستاها و بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولیدی، اشتغال و ارتقای در آمد روستاییان از دیگر اهداف اجرای این طرح‌ها به شمار می‌رود.

آسمانی‌مقدم تصریح کرد: برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی باید تهیه نقشه پایه و وضع موجود روستا، مطالعات پایه و تشخیص وضعیت، تحلیل از بررسی‌ها و تدوین چشم‌انداز و تعیین پروژه‌های پیشنهادی انجام شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت نهم و دهم در راستای اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستایی اقدامات بسیار خوبی در خراسان جنوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: هم‌اکنون در 23 روستای خراسان جنوبی طرح هادی اجرایی و در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای آماده‌سازی طرح هادی اعتباری معادل 18 میلیارد و 770 ملیون ریال هزینه شده است.

آسمانی‌مقدم گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های هادی در 23 روستای استان بیش از 3 هزار و 700 خانوار روستایی از مزایای آنها برخوردار شدند.

وی افزود: اعتبارات هزینه شده در راستای اجرای طرح‌های هادی استان از محل اعتبارات توسعه استانی، تملک و ملی تامین شده است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول