اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

یادواره‌های شهدا، موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود

استاندار زنجان گفت: برگزاری یادواره‌های شهید، موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

یادواره‌های شهدا، موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در مراسم یادواره شهدای فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: در مراسمی که با نام یادواره شهدا برگزار می‌شود، مطمئناً بدون هیچ تردیدی معنویت، صفا و صمیمیت موج می‌زند.

وی ادامه داد: با برگزاری این یادواره‌ها آثار تاثیرگذار آن در سراسر استان زنجان جاری می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همه اقشار و نهادها نقش مهم، برجسته و شفافی در دوران دفاع مقدس داشتند، تصریح کرد: یکی از این نهادها که آثار ماندگاری به جای گذاشته آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بعضی از اصناف فقط پشتیبانی و خدمات داشتند، گفت: آموزش و پرورش تنها دستگاهی بود که چند کار را همزمان انجام می‌داد.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: آموزش و پرورش علاوه بر اعزام نیروی دانش‌آموز و معلم و مربی وظیفه پشتیبانی و کمک به جبهه‌ها را نیز بر عهده داشت.

وی به کار آموزش و پرورش در زمینه آموزش رزمندگان در جبهه‌ها اشاره کرد و افزود: این نهاد در اردوگاه‌ها چادرهایی با نام آموزش و پرورش برپا می‌کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس کلاس‌های آموزشی برای همه مقاطع تحصیلی در جبهه‌ها برگزار می‌شد، تصریح کرد: در این کلاس‌ها و اردوگاه‌ها از دانش‌آموزان امتحان هم گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: همه تلاش آموزش و پرورش بر این بود تا دانش‌آموزان دغدغه عقب ماندن از درس و مدرسه را نداشته باشند.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه آموزش دانش‌آموزان در جبهه‌ها تاثیر بسزایی در روحیه آنان داشت، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌ها در دوران دفاع مقدس هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد شهدا در دوران دفاع مقدس بین 16 تا 30 سال بودند، تصریح کرد: درصد قابل توجهی از این آمار به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همه اقشار سهم مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند، اذعان داشت: شهدا، جانبازان و آزادگان فرهنگی افتخاری بزرگ برای آموزش و پرورش هستند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش و سهم مهمی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دارد.

رئوفی‌نژاد به منویات مقام معظم رهبری درباره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و اذعان داشت: ایشان تاکید کردند که همه مردم ایران مشارکت گسترده‌ای برای تحقق حماسه سیاسی داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مهم است و باید به هر دو به یک اندازه توجه شود.

استاندار زنجان به منویات مقام معظم رهبری درباره خصوصیات رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند رئیس‌جمهور باید فردی دلسوز، خدمتگذار، مورد اعتماد، توانمند و کارشناس باشد.

وی به نقش آموزش و پرورش در انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در تحقق این آزمون بسیار بزرگ از همه فرصت‌ها برای تشویق و ترغیب مردم استفاده کند.

رئوفی‌نژاد اضافه کرد: همه این تلاش‌ها در راستای ادامه راه شهدا و امام راحل و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه امید است استان زنجان در انتخابات پیش رو و تحقق شعار سال حماسه خلق کند، خاطرنشان کرد: امید است انجام این وظیفه نسبت به تحقق حضور باشکوه افتخاری برای استان زنجان باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس نهم مشارکت مردم در انتخابات 65 درصد بود، گفت: این در حالی است که مشارکت مردم زنجان در این انتخابات 72 درصد بوده است.

وی ادامه داد: این حضور نشان‌دهنده شور و شعور و توجه مردم ولایت‌مدار استان زنجان است که با حضور به موقع خود این استان را سربلند و سرافراز می‌کنند.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول