اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد خبر داد

برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی نخبگان برای تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: با توجه به تحقق شعار امسال رهبری، نخبگان نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی علمی برگزار می‌کنند.

برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی نخبگان برای تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی

حبیب زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: معرفی مخترعان و نخبگان یزدی به رسانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این بنیاد است و معرفی فعالیت‌ها و اقدامات مخترعان و نخبگان در سطح جامعه و معرفی این افراد و اقداماتشان به مردم، در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

وی بیان کرد: نخبگان و دانشگاهیان، نیروهای پرتحرک، پر انرژی و دارای همت مضاعف هستند و در تحقق شعار سال، نقش بی‌بدیلی دارند.

زارع تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها، با تدبیر و دوراندیشی، هر سال را با شعاری نو آغاز می‌کنند که تحقق این شعارها منوط به یک سال نیست و شعار امسال نیز تکمیل‌کننده شعارهای سال‌های قبل است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان استان یزد که از نخستین بنیادهای استانی است، با توجه به شناسایی استعدادهای برتر و نخبه‌های استان، با حمایت و ارائه تسهیلات، آنها را به صنعت، تولید و مراکز علمی معرفی می‌کند تا در توسعه تولید و علم کشور سهیم باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به نقش نخبگان در توسعه اقتصاد و رشد علمی کشور عنوان کرد: به عنوان مرکز علم و دانش و محیطی برای پرورش تفکر سازندگی جوانان، بستر را برای تحقق‌ بخشیدن به اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی آماده می‌کنیم.

* بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان گامی در راستای تحقق حماسه اقتصادی است

وی اظهار داشت: با تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری که از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها و نخبگان است، جامعه موفق‌تر خواهد بود و با تاکید مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش روند تولید، بهره‌گیری از استعداد نهفته نخبگان امری ضروری است.

زارع گفت: به منظور تسهیل تعامل بنیاد با افراد زیر پوشش، قرار است به بحث جامعه‌پذیری استعدادهای برتر تاکید بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه بنیاد در راستای تحقق حماسه اقتصادی، سیاسی اظهار داشت: شکل‌گیری کارگروه توسعه پایدار که نخستین نشست‌های آن پیرامون جایگاه صنعت گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، از برنامه‌های بنیاد نخبگان در سال جدید است همچنین، پیگیری و اجرای همایش‌های ماندن یا رفتن، راه برتر و یزدگردی در سال 92 از جمله این برنامه‌ها برای بهره‌گیری از نخبگان و اندیشه‌های آنها در تحقق شعار حماسه اقتصادی است.

* افزایش بصیرت و آگاه‌سازی آحاد ملت وظیفه نخبگان علمی است

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، مهم‌ترین رویداد سیاسی سال 92 است و هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد، پایه‌های نظام جمهوری اسلامی مستحکم‌تر خواهد شد.

زارع افزود: نخبگان هم در این رویداد مهم سیاسی کشور همچون گذشته وظیفه خطیری دارند و با بصیرت و آگاهی دادن به مردم در مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، نقش مهمی خواهند داشت.

وی یادآور شد: نخبگان استان یزد هم همچون حماسه‌های سیاسی دیگر با همراهی مردم یزد در انتخابات شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/2464/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول