اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

ساخت باز‌ی‌های بومی سیاسی‌ترین و اقتصادی‌ترین حماسه است

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای با محوریت عناصر بومی و مذهبی کشور به عنوان یک رسانه فرهنگی در بین رسانه‌ها خلق سیاسی‌ترین و اقتصادی‌ترین حماسه است.

ساخت باز‌ی‌های بومی سیاسی‌ترین و اقتصادی‌ترین حماسه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، بهروز مینایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای (2013 IRANGDC) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار داشت: تولید بازی‌های رایانه‌ای با ابعاد هنری، صنعتی و آموزشی آن و بر اساس فرهنگ و عقاید ملی و مذهبی کشور در مقابله با تهاجم رسانه‌ای غرب در این حوزه مصداق خلق حماسه سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: اکنون که غرب تمام مقاصد سیاسی و مبارزات فرهنگی خود علیه ایران و نظام جمهوری اسلامی را در قالب رسانه به ویژه از طریق بازی‌های رایانه‌ای طراحی و اجرا می‌کند بازی‌سازان کشور می‌توانند با تولید بازی‌هایی متناسب با فرهنگ و عقاید اسلامی در مقابله با این حرکت ضد اسلامی و فرهنگی آنها علاوه بر مبارزه متقابل گام بلندی در راستای تجاری‌سازی و اشاعه این بازی‌ها با فرهنگ اسلامی در سراسر دنیا بردارند.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد کاشان بیان داشت: تیم‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت‌های 48 ساعته حضوری می‌توانند تلاش‌های خود در این دقایق را با تولید محصولاتی درخور و قابل استفاده در بازارهای موبایل و اپل به ثمر رسانند.

مینایی عدم اکتفا به طراحی بازی توسط دانشجویان مختص این مسابقات را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود آثار و برکات این تلاش علمی جمعی نسل جوان، فرهیخته، متعهد و توانمند کشور فتح‌بابی برای تولید و تجاری‌سازی بازی‌های بزرگ و کلان شود.

*تولید 50 درصدی بازیهای رایانه‌ای بومی در افق سال 1404

وی با اشاره به تولید 50 درصدی بازی‌های بومی در افق سال 1404 ایران عنوان کرد: تولید این میزان با تلاش دانشجویان مبتکر و دارای ایده و خلاقیت حاصل می‌شود که می‌توانند در ردیف بازی‌سازان خارجی، بازی طراحی و تولید کنند.

به گفته وی، حمایت مالی مسئولان و تأمین بودجه‌ها و اعتبارات ساخت این بازی‌ها شرط اصلی تحقق این امر و افزایش میزان ساخت بازی‌های معتبر و بین‌المللی بومی با تلاش بازی‌سازان داخلی است.

مینایی در پایان با آرزوی موفقیت و تولید بهترین بازی‌های با موضوعات مشخص شده توسط تیم‌ها در لیگ‌های دانشجویی و آزاد در دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای 2013 IRANGDC ابراز داشت: تیم‌ها با تلاش و همفکری جمعی خود تا زمان خاتمه مسابقه می‌توانند محصولاتی را  طراحی و تولید کنند که خروجی آن قابل استفاده و یا مقدمه‌ای برای تولید یک بازی بزرگ باشد.

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با حضور رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قالب رقابت‌های 48 ساعته حضوری از ساعت  9 صبح امروز 17 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا ساعت 9 صبح روز 17 اردبیهشت‌‌ماه سالن سپیده کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ادامه می‌یابد. 

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول