اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک بیان کرد

تحقق حماسه سیاسی با خلق آثار هنری زیبا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خلق آثار هنری از سوی هنرمندان را برای تحقق بخشیدن به کلام نورانی مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی ضروری دانست.

تحقق حماسه سیاسی با خلق آثار هنری زیبا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدحسین نصیری عصر امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه طراحی چهره‌ شهرستان آبیک که در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار داشت: هنرمندان برای تحقق حماسه سیاسی می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

وی افزود: هنرمندان باید با خلق آثار هنری زیبا و پرمعنا در زمینه انتخابات بتوانند حضور حداکثری و پرشور مردم را در انتخابات فراهم کنند.

این مسئول ادامه داد: هنرمندان باید در فرصت باقی‌مانده از انتخابات با آثار هنری خود کلام مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی را در بین افراد جامعه تبیین کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: انتظار و توقع مردم از هنرمندان در جامعه بسیار بالا بوده که مطلوب است هنرمندان نقش خود را در تمام زمینه‌ها و عرصه‌ها به نحو احسن ایفا کنند.

نصیری ضمن محکومیت سلفی‌ها در زمینه توهین به مقدسات اسلامی به ویژه نبش قبر مطهر حجر بن عدی از صحابه پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) بیان کرد: کسانی که به مقدسات مسلمانان توهین و جسارت می‌کنند، مسلمان نیستند بلکه کسانی هستند که می‌خواهند علیه شیعه و سنی توطئه کرده و اختلاف و تفرقه بیاندازند.

وی افزود: هنرمندان نباید به این عمل شنیع فتنه‌گران و توطئه‌گران بی‌تفاوت باشند، بلکه باید با خلق آثار هنری خود خشم و انزجار خود را اعلام کنند.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه امروزه مقدسات اسلامی مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گرفته که مسلمانان باید به طور جدی با این هجمه‌ها مقابله کنند.

علیرضا صالحی مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک نیز در حاشیه نمایشگاه گفت: نمایشگاه طراحی چهره برای نخستین بار است که در شهرستان آبیک برپا می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 17 هنرمند چهره‌های مختلف هنرمندان، دانشمندان و اقوام و خویشان را با مداد سیاه، مدادرنگی، ذغال، کنته و آب‌رنگ به تصویر کشیدند.

این مسئول ادامه داد: نمایشگاه طراحی چهره که به مناسبت روز زن از سوی کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برپا شده است، صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 19 در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

گفتنی است، در نمایشگاه طراحی چهره 44 چهره در اندازه 29 در 42 به تصویر کشیده شده است که در بین طراحی‌ها، طراحی طبیعت و اشیا نیز به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/77006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول