اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیاضی:

مردم در انتخاب رئیس جمهور آب دیده شده‌اند / «قانون‌گرایی» فصل مشترک حماسه سیاسی

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ملت ایران در انتخاب رئیس جمهور آب دیده شده‌اند، گفت: فصل مشترک حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بازگشت به قانون و قانون‌گرایی است.

مردم در انتخاب رئیس جمهور آب دیده شده‌اند / «قانون‌گرایی» فصل مشترک حماسه سیاسی

سید جلال فیاضی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» اظهار کرد: مفهوم لغوی حماسه، کار شجاعانه و فوق‌العاده است، بنابراین باید در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی در سال جاری کاری فوق‌العاده و شجاعانه اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به الزامات حماسه سیاسی افزود: یکی از الزامات حماسه سیاسی مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات پیشرو است؛ باید توجه کرد که مردم به دلیل علاقه به نظام جمهوری اسلامی و نیز فشارهای دشمنان به نظام و امیدی که به حل مسائل جامعه دارند قطعا مشارکت خوبی را در این انتخابات رقم خواهند زد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دشمن امروز بر طبل عدم مشارکت می‌کوبد و این در حالی است که ملت ما از بصیرت و آگاهی خوبی برخوردار است؛ البته جریان‌های سیاسی و کاندیداها نیز در این عرصه باید سهم خود را ادا کنند.

* نامزدهای انتخابات از مسیر رعایت اصول اخلاقی وارد عرصه شوند

وی با تاکید بر پایبندی بر آموزه‌های اخلاقی از سوی نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باید از مسیر رعایت اصول اخلاقی وارد عرصه شوند؛ باید نامزدها برای به وجود آمدن حماسه سیاسی مصالح ملی را بر نفس و میل شخصی خود ترجیح دهند که البته لازمه این‌چنین اقدامی نیز اخلاق‌گرایی است.

فیاضی متذکر شد: در این راستا جریان‌های سیاسی هم باید به سمتی روند که انتخابات را در چارچوب‌های قانونی و بدون بداخلاقی برگزار کنند.

وی یادآور شد: همچنین از دیگر الزامات این است که برای انتخاب آگاهانه و راحت‌تر باید کاندیداهای متعلق به هر یک از اردوگاه‌های سیاسی به توافق رسیده و حداکثر دو کاندید را وارد صحنه کنند تا بدین صورت تنوع کاندیدا از بین رفته و امکان انتخاب آگاهانه برای مردم فراهم شود.

*مردم در انتخاب رئیس جمهور آب دیده شدند/دوران اداره کشور با آزمون و خطا گذشته است

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی در تلاشند با افزایش فشارها مردم را از صحنه خارج کنند، اذعان داشت: مردم در انتخاب رئیس جمهور آب دیده شدند به گونه‌ای که دیگر رئیس جمهوری را انتخاب نخواهند کرد که با آزمون و خطا کشور را اداره کند؛ بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دوران اداره کشور با آزمون و خطا گذشته است.

به گفته فیاضی با فراهم کردن فضای مناسب برای مشارکت گسترده و حداکثری و انتخاب آگاهانه از سوی جریان‌های سیاسی و کاندیداها، حماسه سیاسی در کشور اتفاق می‌افتد.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الزامات حماسه اقتصادی و چگونگی تحقق آن اظهار کرد: در حوزه حماسه اقتصادی هم باید معتقد به واژه کار شجاعانه، فوق‌العاده و پرشور باشیم و ملاک این حماسه را این چنین اقدامی قرار دهیم.

وی افزود: بنده یکی از مهم‌ترین الزامات حماسه اقتصادی را بازگشت قطار اقتصادی کشور روی ریل سیاست‌های کلان اقتصادی می‌دانم؛ کشور برای رسیدن به اهدافی در چارچوب چشم‌انداز 20 ساله ریل‌گذاری شده به گونه‌ای که تمام حرکت‌ها و سیاست‌های کلان در این چارچوب کاملا روشن و مشخص شده است بنابراین حماسه اقتصادی در سایه بازگشت به ریل اصلی سیاست‌های کلان کشور اتفاق خواهد افتاد.

*مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم و تصمیمات خلق‌الساعه و غیر کارشناسی شده است

فیاضی ادامه داد: اگر رئیس جمهور آینده رئیس جمهوری پایبند به سیاست‌های کلی بوده و برنامه‌های مصوب برنامه پنجم را اجرا کند قطعا حماسه اقتصادی به وقوع می‌پیوندد چراکه مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم و تصمیمات خلق‌الساعه و غیر کارشناسی شده است به گونه‌ای که هیچ یک از این تصمیمات را در چارچوب سیاست‌های کلان کشور نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: امروز وزیر بازرگانی به غضنفر فوتبال اقتصادی ایران تبدیل شده و به دروازه خودی گل می‌زند بدین معنا که روزی می‌گوید صادرات ممنوع و روز دیگر می‌گوید صادرات غیر ممنوع یا اینکه اعلام می‌کنند ارز مرجع از کالای اساسی حذف و لذا در بازار شوک ایجاد شده و قیمت‌ها بلافاصله افزایش می‌یابد درحالی که روز بعد معاون اول رئیس جمهور این موضوع را تکذیب می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: این نشان‌دهنده این است که تصمیمات اقتصادی ما خلق‌الساعه بوده و بر اساس یک سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری نیست.

وی تصریح کرد: این بی‌ثباتی در تصمیمات اقتصادی به هیچ عنوان به نفع مردم، دولت و بخش خصوصی نیست چراکه در این مسیر هیچ بخشی تکلیف خود را نمی‌داند؛ از طرفی این بی‌ثباتی سبب می‌شود همواره فضای اقتصادی کشور ملتهب باشد.

*«قانون گرایی» فصل مشترک حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است

فیاضی در ادامه فصل مشترک حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را بازگشت به قانون و قانون گرایی دانست و اذعان داشت: اگر کاندیداها در فضای انتخابات در چارچوب قانون عمل کنند و همچنین دولت‌ها نیز در چارچوب قوانین جاری کشور و برنامه‌ها و سیاست‌های کلان مصوب کشور حرکت کنند، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به وقوع می‌پیوندد.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول