اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان مطرح کرد

لزوم خلق حماسه درمانی در راه حذف سزارین

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای حذف سزارین باید حماسه‌ای درمانی خلق شود تا پدیده سزارین جای خود را به زایمان طبیعی و بدون عوارض دهد.

لزوم خلق حماسه درمانی در راه حذف سزارین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نصرالله حسونی بحرینی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی آبادان که با حضور مسئولان و پرسنل مامایی شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندر امام و هندیجان در تالار مهر برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: ماماها در یک دوره زمانی و به طور همزمان مراقبت از دو نفر را که شامل مادر و نوزاد است را برعهده دارند.

وی افزود: این کار تنها توسط ماماها انجام می‌شود و ماماها از قبل از بارداری مادران تا لحظه تولد نقش حیاتی و مهمی را در سلامت نوزادان و مادران بر عهده دارند.

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در هیچ یک از بخش‌های درمانی همکاران ما این دو وظیفه مهمی را که ماماها بر عهده دارند را عهده‌دار نیستند.

حسونی بحرینی در ادامه با اشاره به اهمیت بخش‌های آزمایشگاهی تصریح کرد: پرسنل آزمایشگاهی با تلاش فراوان به فعالیت مشغول هستند و در صورتی‌که این بخش وجود نداشته باشد امکان تشخیص بیماری‌ها و طبیعتاً درمان موثر آن‌ها وجود ندارد.

* لزوم خلق حماسه درمانی در راه حذف سزارین

وی در ادامه با بر شمردن اهمیت توجه به زایمان طبیعی اضافه کرد: آشناسازی مادران با مزایای زایمان طبیعی وظیفه مهمی است که ماماها می‌توانند آن را انجام دهند.

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: در صورتی‌که مادران با مزایای زایمان طبیعی آشنا شوند کم‌تر سراغ زایمان‌های سزارین می‌روند که عوارض فراوانی نیز برای آن‌ها به دنبال دارد.

حسونی بحرینی افزود: در این راستا و برای حذف سزارین باید حماسه‌ای درمانی خلق شود تا پدیده سزارین غیرعملی جای خود را به زایمان طبیعی و بدون عوارض دهد.

وی در پایان از تلاش‌ها و زحمات ماماهای شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان قدردانی کرد.

انتهای پیام/72008/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول