اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه سیاسی در دیار خاوران

عباسی: هیئت‌های مذهبی در ایام انتخابات در کنار مردم باشند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی گفت: هیئت‌های مذهبی در ایام انتخابات با افزایش بصیرت در کنار مردم حضور داشته باشند.

عباسی: هیئت‌های مذهبی در ایام انتخابات در کنار مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا عباسی‌مقدم ظهر امروز در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) بیرجند اظهار داشت: در این تجمع بزرگ حرکت‌های مذهبی تمامی مساجد و تکایای بیرجند در محل بوستان شهدای گمنام واقع در خیابان پاسداران و همچنین مزار شهدای باقریه این شهرستان به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: چند سال است که شهادت حضرت زهرا(س) با نوروز مصادف می‌شود که باید حرمت این ایام را نگاه داشت و مراسم‌ها باید به گونه‌ای باشد که نسبت به شخصیت این بانوی بزرگوار بی‌حرمتی صورت نگیرد.

انتخابات یکی از مسائل اساسی جامعه است

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی تصریح کرد: با پیشنهاد اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند در صورت مشارکت هیئت‌های مذهبی مبلغی به صورت نقدی برای اطعام افراد حاضر در هیئت به رئیس هر هیئت پرداخت می‌شود.

عباسی‌مقدم با بیان اینکه ما امسال انتخابات را پیش‌رو داریم،‌ ابراز داشت: انتخابات یکی از مسائل اساسی جامعه است و هیئت‌های مذهبی هم در این راستا نقش مؤثری دارند.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروزه مطرح می‌شود این است که هیئت‌ها را به سیاست چه کاری است در حالی که در اسلام سیاست جدای از دیانت نیست.

مردم در کنار مهدویت باشند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما در اصل مسئله سیاسی باید حضور داشته باشیم، متذکر شد: ما باید بصیرت داشته باشیم و باید هیئت‌های مذهبی در ایام انتخابات با افزایش بصیرت در کنار مردم حضور داشته باشند.

عباسی‌مقدم یادآور شد: امام خمینی(ره) قیام کردند و فکرشان این بود که باید مسلمانان از حالت رکود درآیند و باید حرکتی انجام شود که مردم در کنار مهدویت باشند.

وی با بیان اینکه مسئله عاشورا در میان مسلمانان یک نقطه عطف است، اضافه کرد: سال‌ها است که مسئله اسلام عاشورایی در حرکت‌های اسلامی نقش داشته است.

مردم با آگاهی اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: ما باید در این سال بیش از گذشته در صحنه حضور داشته باشیم و حرکت مثبتی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن انجام دهیم.

عباسی‌مقدم ادامه داد:‌ مسائل اقتصادی دو جنبه دارد نخست تحریم‌هایی که شکل گرفته در جامعه تاثیرگذار بوده و از این تحریم‌ها یک سری افراد سودجو به نفع خود استفاده کرده‌اند که سبب نارضایتی مردم شده‌اند در حالی که مردم به نظام وفادار هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که تاکید فرمودند مردم با آگاهی اصلح‌ترین و ارجح‌ترین فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند، افزود: مردم با کسب آگاهی دقیق از همه نامزدهای انتخاباتی بهترین شخص را برای این سمت بسیار حساس انتخاب کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: باید هیئت‌های مذهبی در شورای شهر نقش مؤثری داشته باشند و از این صحنه کناره‌گیری نکنند.

انتهای پیام/2248/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول