اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی:

شوراها مظهر مردم‌سالاری دینی هستند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی گفت: قانون تشکیل شوراها یکی از اصول قانون اساسی است و شورا ها مظهر مردم‌سالاری دینی هستند.

شوراها مظهر مردم‌سالاری دینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن آصفری  ظهر امروز در همایش اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی اظهار داشت: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا به طور دقیق کار خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر و روستا 35 وظیفه اساسی دارند، افزود: باید تلاش شود این کرسی‌ها در اختیار افرادی قرار گیرد که صلاحیت‌های لازم را داشته باشند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی ادامه داد: افرادی باید انتخاب شوند که از لحاظ دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی شایسته باشند و به دنبال خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات و دغدغه‌های آنان باشند.

آصفری با بیان اینکه افرادی که وارد شورا‌ها می‌شوند از اختیارات خوبی در بحث تراکم‌ها و ماده 100 برخوردارند، بیان داشت: ملت باید بکوشند از ورود افرادی که وابسته به قدرت، زور و تزویر بوده و دنبال پر کردن جیب و به دست آوردن سود هستند، جلوگیری کنند.

وی ملاک مهم تایید صلاحیت افراد را دینداری عنوان کرد و افزود: اگر فردی دیندار باشد و تقوا و صداقت داشته باشد دیگر به دنبال خیانت نیست.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی ولایتمداری، قانونمداری و دردمند مردم بودن را از دیگر ملاک‌های تایید صلاحیت افراد عنوان و تصریح کرد: هیئت‌های نظارت در مرحله اول بررسی صلاحیت افراد ثبت نامی و در مرحله دوم نیز برگزاری انتخابات پر شور را بر عهده دارند.

آصفری افزود: بر اساس برنامه زمانبندی انتخابات وزارت کشور 11 فرمانداری استان باید از فردا به مدت 5 روز  اسامی 30 نفر از معتمدین محلی را به هیئت‌های نظارت معرفی کند تا مراحل تعیین صلاحیت آنان انجام شود.

وی خاطر نشان ساخت: کار ثبت نام نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از 27 فروردین تا یکم اردیبهشت انجام می‌شود و هیئت‌های نظارت از 20 الی 26 اردیبهشت وظیفه تعیین صلاحیت نامزدها را بر عهده دارند.

آصفری ادامه داد: هیئت مرکزی نظارت از مجامع استانی خواسته تا از بین نمایندگان هر استان 3 نفر از نمایندگان مردم در مجلس به عنوان هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آن استان معرفی شوند که در استان مرکزی سه نفر انتخاب شدند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سطح استان 34 هیئت نظارت بر انتخابات فعالیت دارند خاطر نشان کرد: به موجب ماده 7 قانون شوراها، تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای اسلامی روستاهای استان مرکزی در روستاهایی که تا 1500 نفر جمعیت دارند 3 نفر و در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت 5 نفر است.

وی تعداد اعضای اصلی شورای شهر اراک را 13 نفر ، ساوه 9 نفر، خمین، محلات و دلیجان را 7 نفر و تفرش، آشتیان، آستانه، شازند،کمیجان، داود آباد و... را 5 نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول