اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون اجرایی امور انتخابات شورای نگهبان خبر داد

اعلام آمادگی 30 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری

جانشین معاون اجرایی امور انتخابات شورای نگهبان گفت: 30 نفر برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی 30 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرشمسی پیش از ظهر  امروز در همایش آموزشی توجیهی هیئت‌های نظارت بر انتخابات در استان مازندران با تسلیت ایام شهادت بانوی بزرگوار اسلام اظهار داشت: در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری، کسانی که خود را از قانون جدا و بین خودشان و نظام شکاف ایجاد کردند زمینه حضور ندارند.

وی تاکید کرد: انتخابات ویژه کسانی است که به ساز و کار موجود نظام مومن باشند و در راستای اعتلای نظام بکوشند.

جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه التزام داشتن به قانون اساسی را از تاکیدات اساسی دانست که داوطلبان ریاست جمهوری باید به آن پایبند باشند.

میرشمسی تصریح کرد: التزام به قانون از تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که این بند قانون شامل همه افراد نظام و رعایت قانون اساسی نیز جزء وظایف همه محسوب می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه همه افراد در جامعه در حیطه شغلی خویش به وظیفه قانونی خویش مطلع هستند، گفت: قانون وظیفه همه افراد را مشخص کرد.

میرشمسی با تاکید بر رعایت قانون اساسی بیان داشت: نتیجه عمل به قانون بسیاری شیرین‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم و قانون نباید تفسیر شود.

جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه با اشاره به حواشی انتخابات در سال 88 ادامه داد: فتنه‌گران 88 به موضوع‌های غیرقانونی روی آوردند.

این مسئول در ادامه با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: در عرصه اقتصادی باید بر آمریکا غلبه کنیم و در عرصه سیاسی نیز باید زمینه شور و نشاط انتخاباتی را در کشور ایجاد کنیم.

وی به وظیفه سنگین ناظران انتخاباتی در کشور اشاره کرد و گفت: ناظران انتخاباتی روشنگری را در برنامه کاری خویش قرار دهند ولی روشنگری‌ها نباید به سمت سوی کاندیدای خاصی باشد.

میرشمسی در ادامه تعداد حضور داوطلبان ریاست جمهوری در کشور را تاکنون 30 نفر اعلام کرد.

جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد صدا و سیما در نشستی که با تعدادی از داوطلبان ریاست جمهوری در رسانه ملی داشت، گفت: در صورت اطلاع از برنامه‌ریزی این چنینی در رسانه ملی، جلوی این اقدام گرفته می‌شد.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول