اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات، تجلی‌گاه حماسه سیاسی ـ 5

فعالیت‏های اجرایی انتخابات شوراها در سمنان آغاز شد

فعالیت‏های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر کشور، در استان سمنان آغاز شد.

فعالیت‏های اجرایی انتخابات شوراها در سمنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش از ظهر امروز ستاد انتخابات استان سمنان در استانداری شاهد استارت خوردن فعالیت‏های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر کشور بود؛ مراسمی که با حضور مسئولان استان سمنان و خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم، مصطفی محمدنجار، وزیر کشور دستور آغاز فعالیت‏های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به رئیس ستاد انتخابات استان سمنان ابلاغ کرد و فعالیت‏ها در این بخش به طور رسمی آغاز شد.

علیرضا خلخالی، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان نیز در سخنانی خواستار برگزاری دقیق و پرشور انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد و توضیحاتی درباره روند برگزاری این انتخابات ارائه کرد.

استان سمنان دارای 19 شهر بوده که به تفکیک، شهرستان‌های سمنان و شاهرود با جمعیت بالای 100 هزار نفر، دارای 11 نفر عضو اصلی شوراهای اسلامی شهر خواهند بود.

همچنین در شهرستان دامغان با جمعیت بالای 50 هزار نفر 9 نفر عضو اصلی، شهرستان گرمسار با جمعیت بالای 20 هزار نفر هفت نفر عضو اصلی و از 15 شهر باقیمانده با جمعیت زیر 20 هزار نفر، از هر شهر پنج نفر به عنوان عضو اصلی شوراهای اسلامی شهر انتخاب می‌شوند.

استان سمنان همچنین دارای 263 روستای بالای 20 خانوار و 17 روستای بالای هزار و 500 نفر جمعیت است.

از روستاهای بالای هزار و 500 نفر، پنج نفر و از روستاهای زیر هزار و 500 نفر جمعیت، سه نفر عضو اصلی به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی روستا انتخاب می‌شوند.

879 نماینده به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان انتخاب می‌شوند که از این تعداد، 123 نفر عضو اصلی شوراهای اسلامی شهرها و مابقی به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی روستاها فعالیت خواهند کرد.

به گزارش  خبرگزاری فارس از سمنان، در استان 777 شعبه اخذ رأی در انتخابات خواهیم داشت که از این تعداد، 700 شعبه اخذ رأی به صورت ثابت و 77 شعبه سیار است.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 خرداد‌ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول