اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای خراسان جنوبی:

سالانه 2 هزار نفر به مرکز پزشکی هسته‌ای خراسان‌جنوبی مراجعه می‌کنند

مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای خراسان جنوبی از مراجعه سالانه 2 هزار نفر به مرکز پزشکی هسته‌ای این استان خبر داد.

سالانه 2 هزار نفر به مرکز پزشکی هسته‌ای خراسان‌جنوبی مراجعه می‌کنند

رضا غلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با فناوری هسته‌ای در پزشکی اظهار داشت: این فناوری در پزشکی کابردهای فراوانی دارد که برای روش تشخیص و درمان بیماری از آن استفاده می‌شود که در تشخیص و درمان بعضی از بیماری‌ها غیر از علم هسته‌ای نمی‌شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مرکز پزشکی هسته‌ای خراسان جنوبی در سال 85 راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: اسکن تمام اندام‌های بدن اعم از کلیه، کبد، قلب، مغز، استخوان، تومورهای سرطانی، طحال، تیروئید و نازایی از جمله خدمات این مرکز به بیماران است.

مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای خراسان جنوبی هدف مرکز پزشکی هسته‌ای در استان را ارائه خدمات پزشکی به بیماران برشمرد و ادامه داد: با توجه به فاصله مرکز استان با استان‌‌های دیگر راه‌اندازی این مرکز در خراسان جنوبی کاهش سفرهای مردم به خارج از استان و همچنین کاهش هزینه‌های رفت ‌و آمد را در پی‌‌ داشته است.

غلامی با بیان اینکه سالانه بیش از 2 هزار نفر به مرکز پزشکی هسته‌ای استان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: مرکز پزشکی هسته‌ای استان مجهز به دستگاه گاما کمرای است که می‌تواند خدمات دیگری مانند اسکن‌های ایزوتپ، توموگرافی، اسپکت را به بیماران ارائه کند.

کاربردهای هسته‌ای در پزشکی،کشاورزی، صنعتی و تولید برق است

وی به کاربردهای فناوری هسته‌ای اشاره کرد و افزود: کاربردهای عمده این علم در مصارف پزشکی، صنعتی، کشاورزی و تولید برق است که از جمله آن می‌توان برای جلوگیری از فاسد‌ شدن میوه‌ها در کشاورزی را نام برد.

مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای خراسان جنوبی در ارتباط با برگزاری جشن هسته‌ای در میان مردم بیان داشت: برای آشنا شدن مردم با کاربردهای مفید انرژی هسته‌ای، اهمیت دادن به موضوع هسته‌ای و مزایای استفاده از آن برگزاری جشن هسته‌ای در میان مردم بسیار خوب است.

غلامی با اشاره به مزایای استفاده از علم پزشکی هسته‌ای متذکر شد: استفاده از علم پزشکی هسته‌ای روشی ایمن با عوارض کمتر، پسماند و آلودگی کمتر، هزینه کمتر و در دسترس بودن از مزایای استفاده از این علم است و برخلاف تصور عمومی میزان اشعه دریافتی بیمار خیلی کمتر یا مساوی روش‌های رادیولوژیک است که برخلاف روش رادیولوژیک علاوه بر اینکه آناتومی اندام‌ها را نشان می‌دهد اطلاعات ذی‌ قیمتی در مورد عملکرد اندام‌ها به ما می‌دهد.

وی با بیان اینکه قلب یکی از عضوهای حساس بدن است، تصریح کرد: برای تشخیص عملکرد عضله و عروق قلب استفاده از علم پزشکی هسته‌ای بهترین روش است.

مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای خراسان جنوبی یکی از نمونه‌های کاربردها و روش‌های استفاده از علم پزشکی هسته‌ای را بررسی بسته و باز بودن مجاری اشکی چشم و عملکرد پمپ مجاری اشکی برشمرد.

غلامی دایر بودن مراکز پزشکی هسته‌ای در سراسر ایران را منوط به غنی‌سازی اورانیوم در راکتور تهران دانست.

انتهای پیام/69008/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول