اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انرژی هسته‌ای از نگاه مسئولان خراسان جنوبی

مهدی‌نژاد: تعلیق پرونده هسته‌ای ایران در مقطعی نوعی کج‌فهمی بود

فرماندار بشرویه با گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: در بعضی از مقاطع به دلیل سهل‌انگاری یا کج‌فهمی بعضی از مسئولان و کم توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری سرمایه عظیم انرژی هسته‌ای برای مدت کوتاهی تعلیق شد.

مهدی‌نژاد: تعلیق پرونده هسته‌ای ایران در مقطعی نوعی کج‌فهمی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی مهدی‌نژاد در سلسله نشست‌ها و گفت‌وگوهای خبرگزاری فارس که ظهر امروز با موضوع انرژی هسته‌ای برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی را که اتخاذ می‌کند مسائل کلان مردم را در ابعاد مختلف مد نظر دارد و برای رسیدن به اهداف خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

 وی ادامه داد: استکبار جهانی همواره درصدد تامین منافع خویش بوده و در روابط خود با کشورهای دیگر سعی دارد تا زمینه سلطه و وابستگی ملت‌ها را به خود فراهم کند و سرمایه‌های ملی آنها را به یغما ببرد.

فرماندار بشرویه افزود: در طول پیروزی انقلاب، دشمنان نظام اسلامی ایران با حربه‌های مختلف و اعمال تحریم‌ها برای ایجاد مانع در دستیابی به فناوری هسته‌ای وارد عمل شده‌اند اما علیرغم تبلیغات منفی مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای نتوانستند ایران را از حق مسلم خود دور نگه دارند و بر سرعت رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته جوانان افزوده شد.

 مهدی‌نژاد یادآور شد: در بعضی از مقاطع به دلیل سهل‌انگاری یا کج‌فهمی بعضی از مسئولان و کم توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری سرمایه عظیم انرژی هسته‌ای برای مدت کوتاهی تعلیق شد اما طی سال‌های اخیر دانشمندان هسته‌ای همچنان با اقتدار و خروش و با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری به راه خود ادامه داده و ما امروزه شاهد موفقیت‌های چشمگیر ایران در عرصه فناوری هسته‌ای هستیم.

 

انرژی هسته‌ای حق قانونی و عرفی ملت ایران است

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای حق قانونی و عرفی ملت ایران است، گفت: انرژی هسته‌ای برای رفع نیازهای جامعه و پیشرفت در مسائل زیربنایی، اقتصادی، کشاورزی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان مصرف می‌شود و ملت ایران نیازی به ساخت سلاح‌های کشتار جمعی ندارد.

 فرماندار بشرویه متذکر شد: ترور دانشمندان هسته‌ای نیز با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین فعالان عرصه هسته‌ای کشور صورت گرفته و اینگونه اقدامات نمی‌تواند ملت ایران را از حق قانونی خود محروم کند.

مهدی‌نژاد اذعان داشت: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده می‌طلبد تا تمام مسئولان و مردم در این زمینه با شجاعت برای رسیدن به قله‌های پیشرفت تلاش کنند و به پشتوانه مقام معظم رهبری برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب پافشاری داشته باشند.

 وی با اشاره به نشست آلماتی و دستاوردهای آن یادآور شد: ایران با منطقی که دارد نسبت به عملیاتی کردن پیشنهادات خود مصمم است و از موضع مقتدرانه خود کوتاه نمی‌آید.

 انتهای پیام/69006/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول