اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی:

انرژی هسته‌ای سبب توسعه علمی دانشگاه‌ها می‌شود

معاون دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای سبب توسعه علمی دانشگاه‌ها می‌شود، گفت: انرژی هسته‌ای جزو تکنولوژی مدرن یا های‌تک محسوب می‌شود.

انرژی هسته‌ای سبب توسعه علمی دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا محمد‌زاده در سلسله نشست‌ها و گفت‌وگوهای خبرگزاری فارس که ظهر امروز با موضوع انرژی هسته‌ای برگزار شد، اظهار کرد: انرژی هسته‌ای در دانشگاه‌ها به چند مقوله تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از این مقوله‌ها تولید برق است که برای تولید برق در تمام دنیا از این فناوری استفاده می‌شود، ادامه داد: ما در نخستین نیروگاه کشور در بوشهر برای تامین سوخت نیاز به دانش هسته‌ای داشته‌ایم.

انرژی هسته‌ای در تولید دارو استفاده می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به مقوله‌های استفاده از دانش هسته‌ای ابراز داشت: تولید رادیو دارو از دیگر موارد استفاده از انرژی هسته‌ای است.

محمدزاده افزود: همچنین فناوری هسته‌ای در زمینه‌های مختلفی مانند پزشکی،‌کشاورزی و صنعت استفاده فراوان دارد.

وی انرژی هسته‌ای را جزو تکنولوژی مدرن یا های‌تک دانست و متذکر شد: کشورهای استعماری مخالف دستیابی ما به تکنولوژی هسته‌ای هستند.

دانشگاه‌ها در تربیت دانشمندان تاثیرگذار هستند

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به عنوان تولیدکننده علم در فناوری هسته‌ای نقش دارند،‌ یادآور شد: دانشگاه‌ها در اشاعه دانش و علم به شکل عام و همچنین در تربیت دانشمندان هسته‌ای تاثیرگذار هستند.

محمدزاده با اشاره به اینکه همه دانشمندان زیر 30 سال در رشته هسته‌ای فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند، اضافه کرد: بنابراین دانشگاه‌ها سهم عمده‌ای در دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای دارند.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه‌ها همچنین سهم عمده‌ای در مصرف دستاوردهای هسته‌ای که محصول انرژی هسته‌ای هستند در صنعت،‌ کشاورزی و پزشکی دارند.

برگزاری همایش به مناسبت گرامی داشتن روز هسته‌ای

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه ایران در به دست آوردن فناوری هسته‌ای با قاطعیت عمل کرده،‌ گفت: کشور ما با دست پر در مذاکرات 1+5 شرکت کرد و کشورهای 1+5 ناگزیر به پذیرش توانمندی ما شدند.

محمدزاده با اشاره به دستاورد برگزاری جشن روز فناوری هسته‌‌ای در میان مردم ادامه داد: مردم با غرور ملی خود از دستیابی به فناوری هسته‌ای افتخار می کنند.

وی از برگزاری برنامه‌های جشن هسته‌ای در شوراهای فرهنگی این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: همچنین همایش‌هایی به مناسبت گرامی داشتن روز هسته‌ای امروز و روزهای آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول