اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فریدن در مجلس:

دغدغه غرب صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران نیست

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: سران غربی هیچ نگرانی درباره صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ندارند بلکه این مسئله را بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت علمی ایران قرار داده‌اند.

دغدغه غرب صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران نیست

محمدعلی اسفنانی در آستانه روز انرژی هسته‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: گرچه خودکفایی ایران در زمینه انرژی هسته‌ای موجب تحریم‌هایی جهانی برای ایران شده است اما کشور ایران توانست با وجود تمام مشکلات ناشی از فشارهای مستکبران، به خودباوری و استقلال دست پیدا کند و اقتدار خود را به تمام دنیا ثابت کند.

وی با بیان اینکه سران غربی هیچ‌گاه نگران استفاده ایران از انرژی هسته‌ای نبوده‌اند، افزود: اگر این کشورها برای استفاده‌های غیر صلح‌آمیز این انرژی نگران بودند در وهله نخست به سراغ کشورهایی می‌رفتند که به صورت واضح انرژی هسته‌ای را در راستای اهداف ضد بشری به کار گرفته‌اند و آنها را مورد سئوال قرار می‌دادند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی نگران قدرت ایران در جامعه بین‌المللی هستند، تاکید کرد: در طول مذاکرات 1+5 به ایران ثابت شده که هدف کشورهای غربی از این مذاکرات تنها بهانه‌گیری برای عدم دست‌یابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و دستاوردهای آن است.

وی اضافه کرد: اگر ایران از قاطعیت خود در زمینه دست‌یابی به انرژی هسته‌ای یک گام عقب بکشد مستکبران گامی به جلو بر می‌دارند چرا که آنها به دنبال نتیجه معقول در این مذاکرات نیستند.

اسفنانی تصریح کرد: ملت ایران همچون همیشه عزت نفس خود را در زمینه انرژی هسته‌ای حفظ می‌کند و به مستکبران اجازه نمی‌دهد که کشور ایران را تحقیر کنند یا ملت ایران را بازیچه اهداف خود قرار دهند.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول