اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه شوشتر:

ایران اسلامی به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است

خطیب جمعه شوشتر گفت: ایران اسلامی به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

ایران اسلامی به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شوشتر اظهار کرد: ایران مقتدرانه در مذاکرات هسته‌ای با شش کشور غربی حضور پیدا کرده است و از خطوط قرمز خود در مذاکرات عبور نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه غنی‌سازی خط قرمز ایران اسلامی در مذاکرات است، تصریح کرد: مذاکرات پیشین به دلیل اینکه مذاکره کنندگان تلاش داشتند که به این هدف دست پیدا کنند که ایران غنی‌سازی را متوقف کند به نتیجه نرسیده است.

خطیب جمعه شوشتر با اشاره به شرایط کنونی در مذاکرات هسته‌ای گفت: به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی در مذاکرات هسته‌ای حضوری معقول‌تر داشته باشند و به این دلیل به نتیجه رسیدن مذاکرات بسیار محتمل است.

*ایران برای مذاکره، مذاکره نمی‌کند

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی برای مذاکره، مذاکره نمی‌کند و به این دلیل پیش شرطی برای مذاکرات ندارد ولی برای اعتمادسازی از سوی غرب، تحریم‌های اعمال شده باید کاهش یابد تا صداقت غرب در این باره به اثبات برسد.

سلیمانی اضافه کرد: مذاکرات آلماتی باید با نظر مثبت آغاز شود و در این‌باره اروپایی‌ها باید در مذاکرات صداقت خود را اثبات کرده و هیچ پیش شرطی برای مذاکرات مطرح نکنند.

وی گفت: ایران اسلامی به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و تلاش دارد تا این فناوری را به طور کامل اجرایی کند زیرا در گذشته به فناوری آن دست پیدا کرده است.

*تلاش برای خلع سلاح از سوی دارندگان سلاح هسته‌ای

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر ادامه داد: در شرایط کنونی آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای در جهان در حال تلاش است که این امر غیرقابل اعتماد است زیرا آمریکا تنها دارنده سلاح هسته‌ای است که در جهان از این سلاح استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه ایران فناوری هسته‌ای را بومی کرده است، عنوان کرد: برای به‌کارگیری این فناوری مشکل خاصی در بخش اجرایی نیست زیرا دانشمندان توانایی در اختیار داریم.

انتهای پیام/72006/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول