اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

استکبار جهانی نمی‌تواند ملت ایران را از برخورداری از انرژی هسته‌ای محروم کند

امام جمعه خیرآباد گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها نمی‌توانند ملت ایران را از برخورداری از انرژی هسته‌ای محروم کنند.

استکبار جهانی نمی‌تواند ملت ایران را از برخورداری از انرژی هسته‌ای محروم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده در جمع خبرنگاران با تبریک بیستم فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: ملت ایران با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها و ترورها توانست به این فناوری ارزشمند دست یابد که این نشان از ایمان و مجاهدت جوانان و دانشمندان ایرانی دارد.

امام جمعه خیرآباد نقش فناوری هسته ای در رشد و توسعه کشور را بسیار مهم برشمرد و گفت: امروز با وجود آن‌که در نیروگاه‌های هسته‌ای بازده انرژی کمتر از حد نصاب است افزود: استفاده از فناوری هسته‌ای به مراتب بهتر و مفیدتر از بهره‌گیری از سوخت‌های فسیلی و آلوده کردن محیط زیست محسوب می‌شود.

وی در ادامه حضور دانشجویان در مراکز هسته ای را لازمه انتقال فناوری به دانشگاه‌ها عنوان کرد و راه‌اندازی نیروگاه‌ها را موجب زمینه‌سازی انتقال این دانش به نسل‌های آینده برشمرد و گفت: ایجاد مانع در مسیر فعالیت هسته‌ای ایران اسلامی، هدف اصلی دشمنان در برابر رشد و تداوم حیات نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده  اظهار داشت: امروز نظام اسلامی با حفظ استقلال خود، توانسته به بسیاری از علوم نوین جهان دست یافته و بی‌نیاز از کمک کشورهای غربی باشد.

وی گفت: در صورتی که با روند موجود، ایرانیان بتوانند به کالاها و خدمات تولید داخل با دانش بومی دست یابند، به طور یقین در نگرش مثبت کشورهای جهان نسبت به ایران تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه خیرآباد پایداری و پایمردی مردم، رهبر معظم انقلاب و دولت ایران را در مقابله با زورگویی‌های ابرقدرت‌های جهان زمینه ساز دستیابی به این موفقیت بزرگ عنوان کرد و افزود: با این پایداری و پایمردی، ایران اسلامی بر فراز رفیع‌ترین قله‌های دانش قرار دارد و می‌تواند به الگویی برای دیگر ملت‌ها تبدیل شود.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده اهمیت دستیابی به این فناوری را شامل تأمین نیازهای داخلی و قطع وابستگی در این حوزه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: فناوری دانش غنی سازی نه تنها در تأمین نیاز کشور به انرژی کاربرد دارد بلکه در دیگر حوزه ها همچون پزشکی و کشاورزی نیز می‌توان از این فناوری سود برد.

امام جمعه خیرآباد افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بدانند که ایران هرگز از انرژی هسته‌ای که حق مسلم مردم آن است، ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی در ادامه با یادآوری بیستم فروردین «روز ملی فناوری هسته‌ای» افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها نمی‌توانند ملت ایران را از حق قانونی خود در برخورداری از انرژی هسته‌ای محروم کنند.

امام جمعه خیرآباد در پایان ابراز امیدواری کرد در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است با تلاش روز افزون بتوان در دیگر عرصه‌ها نیز به موفقیت‌های چشمگیر همچون فناوری هسته‌ای دست یافت.

انتهای‌پیام/2462/ط20/پ3003

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول