اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

انرژی هسته‌ای خواست قانونی ملت ایران است

امام جمعه آستارا گفت: استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خواست به حق و قانونی ملت ایران است.

انرژی هسته‌ای خواست قانونی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری نشست تیم مذاکره کننده ایرانی با 1+5 در آلماتی، اظهار کرد: استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق تمام کشورهای جهان است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این علم را برای خود به رسمیت بشناسد و برای دیگران آن را منع کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای 1+5 در آلماتی امروز در حال برگزاری است، افزود: درخواست ملت غیور ایران اسلامی از تیم مذاکره کننده ایرانی پافشاری در دفاع از حق قانونی و منطقی ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

خطیب جمعه آستارا با تصریح بر اینکه استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم تمام کشورهای جهان است، خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی ملت و دولتمردان جمهوری اسلامی کوچک‌ترین عقب‌نشینی از مواضع خود در دفاع از حقوق ملت ایران در انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نمی‌کنند.

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا، افزود: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دشمنی با ملت فهیم ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده و در این راستا از تمام قدرت خود برای ضربه زدن به اراده این ملت استفاده کرده است.

حافظ‌نیا ادامه داد: امام راحل و مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود تاکید داشته‌اند تا زمانی که دولتمردان آمریکا از کارهای گذشته خود اظهار ندامت و پشیمانی نکنند برقراری رابطه معنا ندارد.

وی سالروز ملی فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را روز عزت و غیرت ملی ملت ایران اسلامی دانست و یادآور شد: جوانان زیادی در این راه جان خود را فدای اسلام و کشور کردند که یاد و نام آنها همواره در تاریخ این مرز و بوم مانند نگینی می‌درخشد.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه در 20 فروردین ماه 1385 دانشمندان جوان جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به فناوری غنی‌سازی اورانیوم افتخار ملی و جهانی آفریدند، متذکر شد: محققان و دانشمندان ایران اسلامی در این زمینه اثبات کردند که نه تنها توان رقابت با دانشمندان دیگر کشورهای مدعی تولید علم را دارند بلکه در زمینه دانش هسته‌ای در بسیاری از موارد نیز از آن‌ها پیشی گرفتند.

وی با تبریک به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از خادمان و تلاشگران این حوزه قدردانی کرد.

انتهای پیام/84002/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول