اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انرژی هسته‌ای از نگاه مسئولان و دانشگاهیان خراسان جنوبی

دشمن نمی‌تواند جلوی فناوری هسته‌ای ایران را بگیرد

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به حق مسلم ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برای تامین نیازهای داخلی کشور گفت: دشمن نمی‌تواند جلوی فناوری هسته‌ای ایران را بگیرد.

دشمن نمی‌تواند جلوی فناوری هسته‌ای ایران را بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان در سلسله نشست‌ها و گفت‌وگوهای خبرگزاری فارس که ظهر امروز با موضوع انرژی هسته‌ای برگزار شد، اظهار کرد: بیستم فروردین‌ماه به مناسبت دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز به نام «روز ملی فناوری هسته‌ای» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در طول سال‌های پیروزی انقلاب استکبار جهانی با اعمال تحریم و فشارهای تبلیغاتی علیه ایران سعی بر ایجاد مانع برای عدم دستیابی ایران به سوخت هسته‌ای را داشته است اما با وجود این شرایط فناوری انرژی هسته‌ای توسط دانشمندان جوان ایرانی کشف شد و ایران در عرصه انرژی هسته‌ای در سطح بین‌المللی به جایگاه خاصی رسید. 

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به عزم جدی و جهادی دانشمندان هسته‌ای ایران در دستیابی به دانش هسته‌ای افزود: امروز ایران در سایه موفقیت‌های بزرگ هسته‌ای به کشوری مقتدر و قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل شده است.

حدادیان تصریح کرد: وحدت ملت ایران با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری و تلاش جهادگران عرصه دانش هسته‌ای اجازه تاثیر تهدیدها و زیاده‌خواهی‌های کشورهای غربی و آمریکا در روند دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را نمی‌دهند.

وی متذکر شد: استکبار جهانی به دنبال انحصار دانش و فناوری روز جهان و وابستگی دیگر کشورها به خود است و طرح ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت ایران است.

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم، گفت: ایران هرگز به دنبال ساخت و تولید سلاح هسته‌ای نبوده بلکه ما به دنبال فناوری هسته‌ای برای رفع نیازهای داخلی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر هستیم.

حدادیان ترور دانشمندان هسته‌ای را نشانه درماندگی دشمن در برابر عزم جوانان و نخبگان ایرانی در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دانست و اذعان داشت: این ترورها مانع تداوم موفقیت‌های علمی دانشمندان ایرانی نشده و روزبه‌روز بر انگیزه و تلاش آنها برای اقتدار و پایندگی کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 فروردین مصادف با سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا است، تصریح کرد: قطع رابطه با آمریکا سرآغاز استقلال و خودکفایی ملت ایران شد و روند تحریم‌ها هیچ تاثیری در موفقیت‌ها و پیشرفت‌های علمی و پژوهشی ایران نداشته است.

امام جمعه موقت بشرویه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برای تامین نیازهای داخلی کشور را حق مسلم ایران عنوان کرد و یادآور شد: دشمن نمی‌تواند جلوی فناوری هسته ایران را بگیرد.

حدادیان خاطر نشان کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور و هیئت مذاکره‌کننده در نشست آلماتی بر حق مشروع ایران از جمله حق غنی‌سازی اورانیوم و استقبال برای گام اعتمادسازی بین دو طرف تاکید کردند که بیانگر موضع مقتدرانه ایران در نشست آلماتی بود.

انتهای پیام/69006/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول